عضو کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه:

۷۵ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحی تربت حیدریه بازدید کردند

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی از 28 اسفند پارسال تاکنون 75 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و تفریحی تربت حیدریه بازدید کردند.
کد خبر: ۸۸۴۲۸۸۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار داشت: در اولین مرحله تعطیلات نوروزی تاکنون حدود ۷۵هزار نفر مسافر و گردشگر به شهرستان تربت حیدریه وارد شدندکه از این تعداد ۳۶ هزار نفر در بقاع متبرکه، مهمانسراها، مدارس، کمپ ها و پارکها اقامت داشتند.
 
وی گفت: با آغاز سفرهای نوروزی تاکنون گردشگران و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و تفریحی قطب الدین حیدر، رباط طبسی و موزه مردم شناسی، منطقه ییلاقی حصار، رودمعجن و پارک جنگلی پیشکوه تربت حیدریه بازدید کردند.
 
رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه بیان داشت: در این مدت ۱۷۸۰ مورد بازدید های نظارتی و بهداشتی از اماکن مختلف انجام گرفته که به ۱۵ واحد متخلف اخطار داده شد.
 
محمدی بیان داشت: در مبادی ورودی شهرستان تربت حیدریه چادرهایی جهت اسکان و راهنمایی مسافران و گردشگران نوروزی برپا شده است.
 
عضو کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه اضافه کرد: این اداره بنا دارد برای افزایش ظرفیت پذیرش گردشگر در این شهرستان، ۱۳ رباط و کاروانسرای تاریخی موجود در را ساماندهی و به محلی برای بیتوته و استراحت گردشگران و زایرانی که قصد تشرف به مشهد الرضا(ع) را دارند، تبدیل کند که تحقق ان نیازمند ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.
 
از مجموع ۲۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناخته شده در تربت حیدریه، ۴۶ اثر در فهرست آثار ملی قرار گرفته که ۳۵ مورد آن بنا و بقیه محوطه و تپه تاریخی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها