خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد

بصیرت اعتقادی سرچشمه بصیرت سیاسی

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بصیرت اعتقادی سرچشمه بصیرت سیاسی است، گفت: بصیرت منحصر در بصیرت سیاسی نیست بلکه بصیرت اعتقادی و اجتماعی و خانوادگی را نیز شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۴۷۷۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین افشاری در جلسه اخلاق در جمع کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) با تبیین زوایای متنوع بصیرت در انسان اظهار کرد: بصیرت منحصر در بصیرت سیاسی نیست بلکه بصیرت اعتقادی و اجتماعی و خانوادگی را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بصیرت اعتقادی سرچشمه بصیرت سیاسی است، افزود: یکی از مصادیق بصیرت اعتقادی و اجتماعی این است که مناسبت ها و پیشینه و آداب و سنن اصیل یا دروغین آنها را بدانیم و از حقایق و سنت های اصیل و اساسی خود نگهداری و سنت‌های غلط را دور بیندازیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نوروز یکی از سنت‌های باستانی و تاریخی است امّا اسلام نه تنها آن را تأیید؛ بلکه برای این مناسبت ، آداب وضع کرد.

وی ادامه داد: آداب خاص عید نوروز در کتاب مفاتیح الجنان به طور مفصل بیان شده است اما از آداب لحظه تحویل سال و عید نوروز می‌توان به خواندن نماز مستحبی، قرآن، ادعیه و گرفتن روزه اشاره کرد.

افشاری با بیان اهمیت حفظ سنّت و آداب مثبت و ارزشمند ایّام نوروز نظیر صله ارحام گفت: برخی سنت ها و بدعت‌ها نسبت به ایام نوروز از قبل و بعد آن شکل گرفته اما سنت‌های دینی و ارزشی آن باید محفوظ و تقویت شود.

وی در بیان تفسیرتحویل احوال در دعای تحویل سال بیان داشت: حداقل استجابت این دعا این است که سال پیش روی ما همچون سال گذشته نباشد و در وجود خود تغییر و تحوّلات دینی و معرفتی را احساس کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار