استاد حوزه و دانشگاه:

سنت‌های الهی اداره‌کننده جهان هستی هستند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه انتظار فرج از سنت‌های الهی است، در پاسخ به شبهه اداره جهان هستی گفت: سنت‌های الهی اداره‌کننده جهان هستی هستند.
کد خبر: ۸۸۴۵۳۸۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حسین افشاری در جمع فرماندهان، مدیران و کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) با بیان اینکه سنت های الهی اداره کننده جهان هستی هستند، اظهار داشت: نشر اکاذیب، شایعه‌ها، جوک‌های غیراخلاقی و ... طبق شرع مقدس حرام است.

وی افزود: شبهه ای که ذهن انسان را مشغول می‌کند این است که خداوند دنیا را چگونه اداره می کند؟ حضرت سبحان در سوره مبارکه حشر می فرماید من ملک قدوس هستم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند دنیا را با سنت ها اداره می کند، گفت: خداوند همه را هدایت کرده و همه چیز را برای هدایت انسان ها خلق کرده است اگرکسی هدایت نمی شود خواست خود آن شخص است.

وی با بیان اینکه خداوند خود حافظ دین است، ابراز داشت: نعمت‌های خداوند به دو صورت یکی بدون دعا کردن شخص و دیگری با دعاکردن و التماس به خداوند منان تقسیم شده است.

افشاری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هر عملی عکس العملی دارد، افزود: بُعد منفی عکس العمل منفی و بُعد مثبت عکس العمل مثبت دارد.

وی ادامه داد: خداوند به همه انسان‌ها استعداد داده و خوشبخت کسی است که استعدادش را شکوفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شیعه حضرت علی (ع) از مرگ نمی ترسد، گفت: اگر از مرگ می‌ترسیم نشانه کمبود و ضعف خودمان است.

وی با بیان اینکه خداوند از مومن دفاع می کند، عنوان کرد: انسان برای امتحان و آزمایش خلق شده است دعا کنیم سرافراز و پیروز باشیم.

افشاری با اشاره به اینکه انتظار فرج از سنت‌های الهی است، در پاسخ به شبهه اداره جهان هستی خاطرنشان کرد: سنت‌های الهی باعث اداره جهان هستی است.

وی تصریح کرد: سنتهای الهی شامل انتظار فرج، آزمایش، صدقه دادن، صله رحم، شکر، توبه، رحم، حفظ مومن، هدایت انسان و حفظ دین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات