جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی:

قطار دانشگاه فرهنگیان با برون سپاری تربیت دانشجومعلمان در آستانه سقوط قرار گرفته است

50 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند: قطار بازگشته به ریل اصلی دانشگاه فرهنگیان، در دولت تدبیر و امید با ماجرای برون سپاری تربیت دانشجومعلمان در آستانه سقوط به دره عمیق بی‌تدبیری قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۰۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، 50 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند: قطار بازگشته به ریل اصلی دانشگاه فرهنگیان که حرکت پرشتاب توسعه را در پیش رو داشت، در دولت تدبیر و امید نه تنها متوقف و از ریل خارج شد، اینک اما با ماجرای برون سپاری تربیت دانشجومعلمان در آستانه سقوط به دره عمیق بی‌تدبیری قرار گرفته است.

در ابتدای این نامه آمده است: بهار همواره تجلی شور و ذوق مردمان ایران اسلامی عزیز است که به گرامی داشت حیات دوباره طبیعت، ایام را به شادی و خرسندی می گذرانند. شیرینی این شادی اما امسال برای دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت و مربیان حیات پاکیزه انسانی، با مصاحبه چند روز پیش جناب عالی بر کام شان تلخ شد و قلوب شان سخت متاثر گردید.

در ادامه تاکید شده است: شنیدن خبر برون سپاری تربیت معلمان در دانشگاه های دیگر آموزش عالی، شاید در نگاه اول عالمانه و منطقی به نظر آید؛ اما برای آنان که نگاه حضرتعالی به دانشگاه فرهنگیان را می‌شناسند، خبر از آینده ای ناگوار برای این دانشگاه و مجموعه نظام آموزش و پرورش کشور دارد.

این تشکل‌های دانشجویی ادامه دادند: جنابعالی در مصاحبه اخیرتان، برون سپاری را به برنامه ششم استناد داده اید! کدام یک از مصوبات برنامه ششم، شما و مجموعه مدیریتی تان را در این امر ذیحق می داند؟!. این امر، هم خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و هم خلاف اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و هم خلاف برنامه ششم توسعه کشور است و در هرسه قانون بالادستی که شما باید مجری آن باشید، تأکید بر تأمین ظرفیت مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان نموده است. اگر به فرض، استدلال جنابعالی در نبود امکانات و مقدورات اولیه برای پذیرش و جذب و تربیت معلمان، متناسب با نیاز سالانه آموزش و پرورش و اقدام به اجرای ماده 28(پذیرش معلم به غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان) را در اوایل مدیریت تان بپذیریم، کدام کارنامه درخشان و اهتمام جدی از شما، در سه سال و نیم گذشته، نشان از تقویت و توسعه این دانشگاه، برای رفع این مشکل و اجرای قانون دارد؟!

در ادامه آمده است: شاید قبل از پذیرفتن مدیریت دانشگاه فرهنگیان توسط جنابعالی، مدیریت متخصصان علوم تربیتی ترجمه ای در خارج از محیط مقدس تعلیم و تربیت، به مثابه خوش بودن آواز دهل از دور می‌ماند، اما تجربه مدیریتی شما، چه در نظر دانشجومعلمان، چه در نظر اساتید و چه در نظر دلسوزان است، بخوبی ناکارآمدی نسخه پیچی مدیران وارداتی به آموزش و پرورش را برای همگان عیان ساخت. قطار بازگشته به ریل اصلی دانشگاه فرهنگیان که حرکت پرشتاب توسعه را در پیش رو داشت، در دولت تدبیر و امید! نه تنها متوقف و از ریل خارج شد، اینک اما با ماجرای برون سپاری تربیت دانشجومعلمان در آستانه سقوط به دره عمیق بی تدبیری و ناامیدی قرار گرفته است.

در قسمت دیگری تاکید شده است: ساختار آموزشی با تصمیمات خلق الساعه؛ ساختار صنفی و رفاهی از کار افتاده و ویترینی بودن فعالیت های فرهنگی، در کنار فضای امنیتی و متأسفانه مدیریت غیرپاسخگو و بی خبر از امور استان ها، با عزل و نصب های توصیه شده بر اساس روابط و عدول از شایستگی ها و ضوابط،  باعث عقب ماندگی در امور کمی و کیفی دانشگاه از رسالت های خویش شده است. برون سپاری امر مقدس تربیت معلمان ایران اسلامی به سایر دانشگاه هایی که در آستانه چهارمین دهه از پیروزی انقلاب به مدد حضور فخیمان، امروز در باتلاق آسیب های سیاسی و اجتماعی و از همه بدتر ترجمه زدگی و وادادگی علمی قرار گرفته است و خود نیازمند اصلاحات ساختاری و محتوایی و حضور طبیبی معجزه گرست، امری نادرست و مغایر با اهداف تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی می باشد.

در پایان این نامه آمده است: اینجانبان دانشجومعلمان بسیجی، بعنوان افسران جنگ نرم و سربازان امام خامنه‌ای(حفظه الله) بعنوان پاسداران ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی در دانشگاه مقدس فرهنگیان، بدین وسیله و برای ثبت در تاریخ، رسالت نهی از منکر دلسوزانه خویش را ابراز نموده و این میزان عدول و تخطی از قوانین و اساسنامه دانشگاه را برنخواهیم تافت. خاصه این عمل، بر خلاف تأکیدات چندباره و ویژه رهبری فرزانه انقلاب در خصوص این امر می‌باشد.

ارسال نظرات