خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد

بهره‌برداری از 6 بیمارستان جدید در استان همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به برخی پروژه‌های درمانی در استان همدان، گفت: 6 بیمارستان جدید با افزایش 900 تخت در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسند.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۵۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سید حبیب‌الله موسوی بهار در آیین افتتاحیه هفته سلامتاظهار داشت: جامعه اصلی هدف ما دانش‌آموزان هستند چرا که آینده کشور ما درگرو همت، عزم و اراده این جوانان و نوجوانان دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه شعار امسال برای هفته‌ی سلامت در ایران"زندگی سالم بانشاط و امید است"، افزود: شعار سازمان جهانی بهداشت در هفته‌ی سلامت"بیایید درباره‌ی افسردگی صحبت کنیم" انتخاب شده چرا که این موضوع کلید حل بسیاری از مشکلات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکیبا اشاره به اینکه علاوه بر بیماری‌های بهداشتی رایج در جوامع، مسئله روح و روان، استرس و افسردگی به نوعی زاییده جوامع نوین بشری است، گفت: زندگی شهرنشینی، آپارتمان‌نشینی و گرفتاری‌های روزمره والدین و فرزندان فرصت دورهم جمع شدن خانواده و صحبت کردن را از انسان‌ها می‌گیرد.

وی، تصریح کرد: باوجود اینکه خانه‌ها کوچک و درب واحدهای آپارتمان‌ها به هم نزدیک شده اما فاصله دل‌ها از هم بیشتر شده است.

موسوی بهاربا بیان اینکه در خانه‌ها عارضه‌ی جدیدی به نام تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی سبب شده است که در جمع‌های خانوادگی افراد از صحبت کردن دوری کنند، عنوان کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز این معضل وجود دارد به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت امسال شعار " بیایید درباره‌ی افسردگی صحبت کنیم" را انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از تعیین شعار امسال توسط سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت ایران سه هدفدیگر را نیز برای خود انتخاب کرد، گفت: توجه به بیماری‌های روحی و روانی یک از آن سه هدف معرفی شده به سازمان جهانی بهداشت بود که سازمان جهانی بهداشت همین هدف را امسال به عنوان شعارجهانی اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در رابطه با اینکه در ایران درصد قابل‌توجهی استرس، اضطراب اجتماعی، شغلی و بیماری‌های روانی وجود دارد، بیان کرد: در ایران حدود 16 درصد از خانم‌ها و 12 درصد از آقایان درجاتی از افسردگی را دارند که در کشورهای اروپایی این آمار بیشتر است.

وی اظهار داشت: ریشه‌ی بسیاری از عقب‌افتادگی‌های تحصیلی و ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها در جوامع استرس و اضطراب است که به همین دلیل ما بر شادی و نشاط در بین جوانان و نوجوانان و زندگی در محیطی شاداب‌تر تأکید می‌کنیم که این هدف به‌هیچ‌وجه با خواسته‌ها، اصول و باورهای نظام اسلامی ایران تداخلی ندارد.

موسوی بهار با اشاره به اینکه هدف چندین ساله‌ی وزارت بهداشت با توجه به شیوع و غلبه برتعداد بیماری، مدت‌زمان درگیری با بیماری و هزینه‌ی اقتصادی و اجتماعی است، گفت: 75 درصد از بار بیماری‌ها را در ایران و جوامع پیشرفته پنج بیماری تشکیل می‌دهند به همین دلیل الگوی عمده‌ی بیماری‌ها در ایران شبیه به جوامع پیشرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه بیماری‌ها غیر واگیر و مزمن نظیر بیماری‌های قلبی، دیابت، فشارخون و بیمار‌های تنفسی هستند که برای ما گرفتاری درست می‌کنند، بیان کرد:این بیماری‌ها با افزایش سن بروز می‌کنند و با افزایش امید به زندگی جمعیت ما رو به کهنسالی می‌رود.

وی با بیان اینکه با افزایش امید به زندگی در بین افراد باید به چند نکته برای جلوگیری از بیماری در کهن‌سالی توجه شود، عنوان کرد: مهم‌ترین فاکتور، افزایش فعالیت‌های جسمی است که بیش از همه در مدارس باید مورد توجه اداره آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

وی با تشریح فاکتورهای حفظ سلامتی، بیان کرد: عدم استفاده از سیگار و الکل، استفاده به اندازه از نمک و حذف نمکدان از سفره، مصرف سبزیجات و کاهش وزن از دیگر فاکتورهای حفظ سلامتی انسان‌ها است.

موسوی بهار با اشاره به تشکیل پرونده سلامت در کشور بیان کرد: در کشور برای 65 میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

وی درباره تشکیل پرونده سلامت در استان همدان، اظهار داشت: در استان همدان برای 1 میلیون و 500 هزار نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده و 300 هزار نفر باقی مانده‌اند که می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه سلامت پرونده تشکیل دهند چراکه با تشکیل این پرونده مراقبان سلامت ما موظف به پیگیری وضع جسمی افراد هستند.

موسوی بهار تصریح کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات نظام است کهسبب سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا شده و امید و اعتماد مردم را به نظام افزایش داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه از اقدامات اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام چهار مرتبه معاینه دهان و دندان 158 هزار دانش‌آموز در سال 94 و 95 بود، افزود: دانش‌آموزان پایه‌ی اول تا ششم ابتدایی در این 2 سال چهار مرتبه تحت معاینه و فلورایدتراپی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت چهره بهداشت و درمان کشور را دگرگون کرد، گفت: بزرگ‌ترین عملیات‌ها و پروژه‌های ساخت‌وساز در زمینه‌ی بهداشت و سلامت در کشور با اجرای طرح تحول سلامت انجام شد.

موسوی بهار درباره انجام برخی پروژه‌های درمانی در استان همدان، عنوان کرد: 6 بیمارستان جدید با افزایش 900 تخت در استان همدان به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، افزود: و در اردیبهشت بیمارستان سوختگی اسدآباد ،در اوایل تابستان بیمارستان شهید بهاری و در اواخر سال و اوایل سال 97 بیمارستان‌های اکباتان و بیمارستان تویسرکان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به ایجاد دگرگونی در پایگاه‌ فوریت‌های پزشکی، بیان کرد: بیش از 50 آمبولانس به ناوگان آمبولانس‌های استان اضافه شده و برای اولین بار نیزآمبولانس هوایی کشور در استان همدان راه‌اندازی شد.

موسوی بهار گفت: نزدیک به 300 میلیارد تومان نیز در حوزه زیرساخت بیمارستان‌ها هزینه شده و با اجرای طرح تحول نظام سلامت نیزهزینه‌ی درمان از 37 درصد به هفت درصد رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات