خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین:

سپاه در زمینه های فعالیتش، سربلند بوده است

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین با اشاره به زمینه های متعدد فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه تونسته است در تمام زمینه های فعالیتش سربلند باشد.
کد خبر: ۸۸۵۰۹۱۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ داوود بهرامی، فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه کسانی که در تمام برهه‌ها از انقلاب دفاع کردند، پاسدار  انقلاب محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: فلسفه تشکیل سپاه یکی از تدابیر حکیمانه امام بود که در دوم اردیبهشت ماه 1358، حکم تاریخی خود، مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند.

بهرامی بیان کرد: بایستی نهادی شکل می گرفت تا از انقلاب نوپای اسلامی  و میهن در مقابل تمام عناصر خارجی و داخلی، محافظت می‌کرد.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب در آن سال‌ها تمام دیدشان این بود که انقلاب اسلامی باید با تمام قوا حفظ شود و تمام حوادث پیش رو را نیز رصد می‌کردند و در همان زمان شورای انقلاب با تاسیس شورای فرهنگی سپاه با پیشنهاد حضرت امام خمینی موافقت شد  که گامی اساسی در راه سازماندهی این نهاد برداشته شد.

بهرامی اذعان کرد: در آن زمان دستگاه امنیتی باقیمانده از رژیم پهلوی  به پاکسازی و بازسازی نیاز داشت که بر اساس همین نیاز کمیته‌های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد شکل گرفت تا از فعالیت ناجوانمردانه عناصر ضد انقلاب در داخل کشور جلوگیری نماید.

وی تبیین کرد: هدف از تشکیل سپاه دفاع از ارزش های انقلاب در راه گسترش آرمان های الهی با همکاری دیگر نیروهای مسلح بود. مهمترین وظیفه سپاه دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی است و یکی از مهمترین نهادها که جهت راه دفاع از انقلاب با فرمان امام خمینی ایجاد شد، تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بهرامی خاطر نشان کرد: سپاه ظرفیت های بسیار بالایی دارد و نقش خود را در تمام عرصه ها بسیار خوب ایفا کرده که یکی از این نقش ها الهه غایله های کردستان و جنوب کشور و غیره بوده  و پس از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داد که با بسیج مردمی و با تکیه بر توان مردمی و توکل برخدا، با تعداد قلیلی در مقابل ابرقدرت ها ایستادگی کرد.

وی افزود: چیزی که باعث شد تا این ایستادگی در مقابل دشمن مسلح انجام بگیرد، نیروی توکل بسیحیان، نیروهای مسلح دیگر و سایر اقشار مردم به خداوند بود و البته رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی.

بهرامی با اشاره به بحث حفاظت در سپاه گفت: ترور شخصیت های زیادی توسط دشمنان انقلاب صورت گرفت که سپاه نقش خود را در این زمینه به خوبی با تشکیل تیم های حفاظت شخصیت نشان داد و در حال حاضر هم در سطح رده های بالا قرار دارد.

وییادآور شد: نقش بعدی سپاه، حفاظ و امنیت پرواز بود. استکبار جهانی با هدایت عمال داخلی خود جبهه دیگری با هدف ضربه زدن به حیثیت و امنیت داخلی در انظار جهان راه اندازی مرد که ، چند فقره هواپیما ربایی انجام داد، امام راحل نیز با اطمینان کامل این ماموریت را نیز به سپاه واگذار کرد تا سپاه بتواند مسوول امنیت و حفاظت هوایی ایران باشد.

بهرامی در ادامه افزود: ماموریت بعدی که سپاه توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند، مبارزه و خنثی کردن توطیه های گروهک ها از جمله حزب توده بود که اقدامی بسیاربزرگ و حساس بود که قدرت سپاه را به نمایش گذاشت.

فرمانده ناخیه امام حسن مجتبی (ع) گفت: ماموریت بعدی سپاه، در زمینه بسیج سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. با توجه به نقش دفاعی و امنیتی سپاه، همه فکر می کردند که سپاه فقط همان نقش دفاعی را دارد در حالی که در زمینه سازندگی نیز نقش بسیار مهمی داشت از قبیل بازساری مناطق جنگی، ساخت پل ها و سازه ها، فرودگاه، تاسیسات، اسکله ها، بنادر، خودروسازی و غیره که اینها تنها گوشه ای از فعالیت های سپاه در زمینه سازندگی بود که به فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام می شود.

وظایف سپاه پاسداران به چند قسمت تقسیم می شود که یکی از آنها تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی است که در زمان حضرت امام این ماموریت به سپاه داده شد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، هر کس که قلبش برای انقلاب می تپد و ولایت را قبول دارد بسیجی است.

وی بیان داشت: ماموریت بعدی سپاه، تشکیل هسته های انقلاب و تیم های حزب الهی در سراسر جهان به جهت جهانی شدن انقلاب برای فراهم شدن زمینه ظهور است که توسط سپاه قدس انجام می شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: امام راحل آنقدر از سپاه راضی بودند که فرمودند، من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از سپاه بر نمی گردد که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. مقام معظم رهبری نیز فرمودند : سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما پدیده ای کم نظیر و حتی بی نظیر است. سپاه باید در تمام جوانب رشد کند تا در پاسداری از انقلاب عاملی موثر و رکنی اساسی باشد چون حافظ انقلاب است

و رشد تک بعدی یعنی دفاعی نداشته باشد و با تشکیل هسته های حزب اله زمینه را برای ظهور امام زمان آماده کند.

بهرامی در خصوص برنامه های سپاه در روز سپاه پاسداران گفت: تجلیل از پاسداران نمونه، که البته باید در نظر بگیریم که تمام پاسداران نمونه هستند، برگزاری رزمایش های مختلف، کمک به نیروهای انتظامی در جهت برقراری امنیت داخلی، بسیج سازندگی در پایگاه های مقاومت، برنامه های دهه فجر جهت روشنگری، دیدار از خانواده های شهدا و تجلیل از این خانواده ها، اردوهای راهیان نور که یک رزمایش فرهنگی بزرگ است، حمایت از محرومین، تهیه سبد کالا برای محرومین در سطح شهر قزوین، اردوهای جهادی در روستاهای شهرستان و استان در زمینه ساخت و تعمیرات خانه از مهمترین برنامه ها می باشد.

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها