خبرهای داغ:
نشست الگوی حکومت علوی در حاکمیت اسلامی/1

رئیس جمهور آینده باید برای رفع مشکلات محرومان برنامه ارائه کند

لاله افتخاری در اشاره به ویژگی های مورد نظر در انتخاب کاندیدای اصلح گفت: همانطور که امیرمؤمنان علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر بر توجه به حال محرومان، گروهی که بیشترین یاری و کمترین هزینه را برای نظام دارند تاکید کردند، رئیس جمهور هم نه همان 4 درصدی که بالاترین هزینه ها را دارند، بلکه رضایت 96 درصد مردم را در اولویت قرار دهد.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۹۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،لاله افتخاری، مسؤول هیأت اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در نشست «الگوی حکومت علوی در حاکمیت اسلامی» که روز گذشته و به همت بسیج طلاب و روحانیون کشور برگزار شد، ضمن شادباش اعیاد شعبانیه، گفت: اکنون در آستانه یکی از مهمترین رویدادهای جهان بشریت هستیم زیرا عقیده داریم تقابل حق و باطل در 3 مقطع حساس و نفس گیر بود، اولین تقابل در زمان ولادت حضرت موسی(ع) بود که فرعونیان می خواستند ایشان متولد نشوند، تقابل دوم در زمان امام عسگری(ع) بود و میلاد منجی عالم بشریت که اسم ایشان به عنوان نجات دهنده عالم بشریت آمده بود، متولد نشود که به امر خدا به صورت نیمه پنهانی متولد می شوند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دشمنی که در دوعرصه موفق نشده، آمده است که اجازه ندهد ظهور منجی مستضعفان عالم صورت گیرد، در حالی که انقلاب اسلامی برای این ظهور تلاش خود را به کار بسته است، بنابراین باطل همه توان رسانه‌ای و غیررسانه‌ای خود را به کار گرفته که انتخابات کشور ما را در جهت مقاصد خود سوق دهد.

وی افزود: نمونه این اقدامات را در فعالیت های انتخاباتی سال 88 مشاهده کردیم اما امروز برای باطل، اینکه چه کسی روی کار بیاید حیثیتی شده است و دیگر برای آن ها جناح مطرح نیست، آن ها با تعیین مصداق، دنبال نامزدهایی هستند که منافع آنها را در جامعه اسلامی دنبال کند

افتخاری تاکید کرد: باید در کشور اسلامی رییس جمهوری سر کار بیاید که زمینه ساز ظهور باشد، مردمی که 98 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند با توجه به تبلیغاتی که صورت می‌گیرد باید بدانند که چه کسی را انتخاب می‌کنند و از تبلیغاتی که در فضای مجازی چه مطالبی را باید در نظر بگیریم؟

وی در خصوص ویژگی های حاکم اسلام با استناد به فرمایشات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، گفت: حاکم اسلام باید مشروعیت و مقبولیت داشته باشد، در این مورد حضرت علی(ع) فرمودند که اگر حضور و درخواست مردم نبود، هیچ گاه خلافت را انتخاب نمی‌کردند، بنابراین باید حاکم اقبال مردمی داشته باشد، علما، مردم و بزرگان از وی درخواست حضور داشته باشند.

مسؤول هیأت اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، دومین شاخصه رئیس جمهور در جامعه علوی را زاهد بودن وی دانسته و افزود:

وی درباره شاخصه‌های رییس جمهور در جامعه علوی، گفت: حاکم اسلامی باید دست ویژه خواران را کوتاه کند و نباید اجازه دهد  آقازادگان حریم امن برای هر اقدام خلافی داشته باشند زیرا این امر برای جامعه ما بسیار آسیب‌زا است.

افتخاری افزود: حاکم باید از رفاه طلبی پرهیز کند و زندگی ساده داشته باشد، همانطور که حضرت علی به عثمان بن عنیف که به یک مهمانی اشرافی دعوت شده بود، پیام دادند و وی را از این کار نهی کردند و از این طریق نشان دادند که حاکم مسلمین باید بر زیر مجموعه خود نظارت مستمر و دقیق داشته باشد.

وی تصریح کرد: حاکم مسلمانان باید برنامه دقیق داشته باشد و بداند که در کجا، با چه شرایط و امکانات و منابع انسانی سرمایه‌گذاری می‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: حاکم مسلمانان باید با بصیرت و آگاه باشد اما گاهی دیده می‌شود مسؤولی یک برنامه می‌دهد که عمل نکرده یا آمار ارائه شده او دقیق نیست، به طور مشخص بگوید که در کجا و با چه شرایطی می خواهد برنامه خود را اجرا کند.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر، بر توجه به حال محرومان تاکید کردند، گروهی که بیشترین یاری و کمترین هزینه را دارند، باید رضایت این محرومان که بار نظام نیستند در اولویت باشد نه همان 1 درصد در غرب که به عنوان 4 درصد در ایران مطرح شده است و بالاترین هزینه را دارند؛ و نباید در برنامه ریزی ها این 4 درصد مورد توجه باشد.

مسؤول هیأت اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: در عهدنامه مالک اشتر حضرت علی(ع) در مورد حقوق اصناف، نیروهای مدافع کشور، عامه مردم و اقشار مختلف فرمایشاتی دارند، کسانی که امام سجاد(ع) فرمودند همه مسئولیتی در جامعه دارند و در کنار آن حقوقی هم شامل حالشان می شود، تفاوتی بین آن ها نیست و همه پشتوانه حکومت هستند، پس باید حقوق آن ها محفوظ بماند.

وی اظهار داشت: حاکم اسلامی باید شجاع باشد در مقابله با باطل ایستادگی کرده و با مردم خود با رافت و مهربان باشد؛ در حکومت علوی برای غیرمسلمانان نیز جایگاه وجود دارد رییس جمهور باید برای همه برنامه داشته باشد، در بحث اشتغال، جلب سرمایه ها، برای نخبگان، زنان و کودکان مطابق با واقعیت برنامه داشته باشد و دیگر اینکه رئیس جمهور باید تابع قوانین ولی خدا باشد.

افتخاری در پایان نیز گفت: همه ما وظیفه داریم که راه شهدا را ادامه دهیم، کاری که اگر شهدا امروز در بین ما بودند انجام می دادند، بر ما لازم است که مردم را به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تشویق کنیم و به پرشور برگزار شدن این انتخابات کمک کنیم.


ارسال نظرات