‍ مترجم کتب سینمایی:

کار کردن با نشر ساقی لذت‌بخش است

دهقانی گفت: از كار كردن با انتشارات ساقی بسیار راضی بودم و این قطعا زمینه همكاری طرفین را برای آینده در زمینه سینما فراهم می‌كند.
کد خبر: ۸۸۵۵۸۸۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، آزاده دهقانی مترجم كتاب " درباره تدوین فیلم " در گفتگو با روابط عمومی انتشارات ساقی در رابطه با نحوه آشنایی با این نشر اظهار كرد: نحوه آشنایی من با نشر ساقی از آنجایی رقم خورد كه باتوجه به رشته تحصیلی من در زمینه سینما تصمیم به ترجمه كتاب گرفتم.
 
وی ادامه داد: برای امر ترجمه استاد ضابطی جهرمی كتاب دیمیتریک را به بنده معرفی كردند، از این رو پس از ترجمه نیز استاد جهرمی نشر ساقی را به بنده معرفی كردند، دلیل معرفی انتشارات ساقی از سوی استاد ضابطی كاركرد تخصصی این نشر در زمینه سینما بود.
این مترجم در پاسخ به این سوال كه هدف از انتخاب كتاب" درباره تدوین فیلم" برای ترجمه چه بوده است تاكید كرد: از آنجایی كه بنده فارغ التحصیل رشته تدوین سینما هستم و این كتاب نیز نزدیكی زیادی به رشته تحصیلی من داشت ترجیح دادم این كتاب را انتخاب كنم.
دهقانی در مورد دیگر آثار خود نیز یادآور شد: بنده تا به حال اثری را تالیف نكرده ام، البته دو اثر به نام "اسطوره آفرینش بابلی"  انتشارات علم و كتاب "مقالات زیبایی شناسی" توسط انتشارات سمت را ترجمه نموده‌ام.
 
وی در پاسخ به این سوال كه اقدامی برای تالیف كتاب دارند یا خیر افزود: متاسفانه در حال حاضر درگیر كار فیلم‌سازی هستم و از این رو وقت كمی دارم ولی نیت به نوشتن كتاب دارم، در این زمینه چندین موضوع نیز در نظر دارم كه باید دید در قسمت ترجمه یا تالیف می‌توانم آن را به رشته تحریر درآوردم.
 
این مترجم در مورد تفاوت انتشارات ساقی با دیگر انتشارات تصریح كرد: من در مجموعه در سه اثر با سه انتشارات كار كردم ولی بهترین تجربه كار خود را با نشر ساقی تجربه كردم زیرا بدون ذره‌ای مشكل در روند كار و هیچ تاخیر و كم كاری اثر آخر مرا به چاپ رساندند.
دهقانی ابراز داشت: در رابطه با دو كتاب دیگر خود به خصوص انتشارات سمت كه بسیار معتبر است آنقدر اذیت شدم كه به مرحله‌ای رسیدم كه قید نشر كتاب را زدم، ولی از كار كردن با انتشارات ساقی بسیار راضی بودم و این قطعا زمینه همكاری طرفین را برای آینده در زمینه سینما فراهم می‌كند.
 
وی در پایان گفت: مهم‌ترین ویژگی نشر ساقی این است كه خودش را به عنوان یک نشر تخصصی كتب سینما جا انداخته است، در واقع مرجع و منبع بسیاری از مطالب سینمایی نشر ساقی است و این امر هم به خاطر كتب این انتشارات است.

انتشارات ساقی در سالن  A3 راهرو 3 غرفه 36حضور دارد.
ارسال نظرات