مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار در گفتگو با «بسیج»:

برنامه اقتصاد مقاومتی را با ایجاد زمینه اشتغال با شتاب بیشتری پیش می بریم/ محرومیت‌زدایی، یکی از مهمترین رسالت‌های بسیج سازندگی است

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار گفت: درصددیم با شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال جوانان و فراهم کردن بسترهای لازم و اعطای وام، برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور را با شتاب بیشتری پیش ببریم.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۱۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
رضا پردل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن تبریک پیشاپیش ولادت امام زمان(عج) و گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: اساساً اسلام برای سازندگی آمده است و نظر اسلام به ساختن انسان‌هاست، جهاد برای سازندگی و سازندگی انسان خودش راه، مقدم بر همه جهادهاست.

وی با اشاره به اینکه هر کسی در هر محلی که هست، باید یک سازندگی و تحول ایجاد کند، افزود: غنی سازی اوقات فراغت، استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور از برنامه های بسیج سازندگی است.

وی در ادامه در رابطه با اهداف بسیح سازندگی در کشور یادآور شد: محرومیت زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط محروم یکی از  مهمترین رسالت‌های بسیج سازندگی است، درصددیم با شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال جوانان و فراهم کردن بسترهای لازمه و اعطای وام، برنامه اقتصاد مقاومتی در کشور را با شتاب بیشتری پیش ببریم.

پردل زمینه فعالیت بسیج سازندگی در عرصه های مختلف را همچون عمرانی و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهسازی و زیبا سازی مدارس، اشتغال زایی، خدمات درمانی وآموزش بهداشتی، آموزشهای فنی وحرفه ای کلاسهای تقویتی، جبرانی و مشاوره تحصیلی ، خدمت رسانی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در طی ۲ماه گذشته توسط بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار گفت: بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار در راستای اهداف خود کار مرمت، احیاء و بازسازی ۳ قنات در  روستاهای شعبه، سعادت‌آباد و فتح‌آباد را با همکاری آستان قدس و جهاد سازندگی این شهرستان پیگیری و به مرحله اجرا درآورده است.

وی در ادامه به فعالیت گروه‌های جهادی در روستاهای محروم این شهرستان اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی در روستاهای شعبه،  ابراهیم‌آباد، حوض کرَم در بخش جنگل و  روستاهای عبس آباد، بازه عاشقان در بخش مرکزی این شهرستان طی ۲ ماهه گذشته با همکاری کمیته امداد رشتخوار صورت گرفته است.

وی همچنین از ایجاد طرح مشترک احیای اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی، عمرانی و آبادانی در روستای نوق رشتخوار تاکنون با کاشت ۲۲۰ اصل نهال بادامشک و بنه کوهی با همکاری منابع طبیعی و بسیجیان پایگاه روستای نوق صورت گرفته که در ادامه این طرح در دیگر نقاط مستعد شهرستان نیز به‌زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی در پایان اذعان داشت:  ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و خدمت‌رسانی در قالب گروه‌های جهادی و اعزام گروه‌ها به روستاهای محروم همچون روستای شعبه و بند ازبک و سرکشی و محرومیت‌زدایی از خانواده‌های محرومین در روستاهای بازه عاشقان و نوق از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در این شهرستان بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها