شرمساری "محرومیت" در مقابل مردم "سرولایت"؛ دولتی‌ها سری به "سرولایت" نیشابور بزنند

منطقه سرولایت در نیشابور دارای ۳۶ روستا است که عمده آن‌ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۶۰۱۷۴
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  بخش سرولایت از جمله بخش‌های اصلی شهرستان نیشابور است؛ معیشت مردم این منطقه عمدتاً مبتنی بر کشاورزی و دامپروری است و روستائیات منطقه از این طریق امرار معاش کرده و روزگار می‌گذرانند.

این بخش دارای 36 روستا است که مانند بسیاری از روستاهای خراسان رضوی همچنان رنگ محرومیت دارند و باید تلاشی جدی برای محرومیت زدایی از این مناطق صورت بگیرد.

حسین علی عسگری، عضو شورای بخش سرولایت در مورد مهمترین مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد می‌گوید: یکی از مهمترین مشکلات بخش سرولایت این است که قنوات در روستاهای این بخش به حال خود رها شده و بسیاری از آنها نیز دچار خشکسالی شده است، کانال کشی آب نیز در روستاها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

عسگری ادامه می‌دهد: کمبود آب نیز در بسیاری از روستاهای منطقه وجود دارد و کانال مناسبی نیز برای آبیاری کشاورزی وجود ندارد؛ استفاده از آب‌های زیرزمینی نیز ممنوع است و امکان حفر چاه نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای این منطقه آب شرب برای خوردن وجود ندارد اظهار داشت: مردم در برخی از روستاهای بخش سرولایت شیرفلکه آب را باز می‌گذارند تا از آبی که از شب تا صبح جمع می‌شود برای روز بعد استفاده کنند. آب و فاضلاب روستایی برای نگهداری قنات‌ها کاری نکرده است.

عسگری ادامه می‌دهد: در برخی از روستاهای منطقه مثل بشکن، خاج آباد، بیدکان و زگ آب شرب آلوده است و حتی برای احشام نیز مضر است زیرا کلرزنی مناسبی برای آنها انجام نمی‌شود و آب لوله کشی شده نیز بسیار شور است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای منطقه مشکل مواصلاتی نیز دارند بیان کرد: آنت دهی تلفن همراه نیز در بسیاری از روستاهای منطقه اصطلاحاً کور است و نمی‌توان استفاده کرد.

عضو شورای بخش سرولایت با اشاره به اینکه مردم و جوانان روستاهای این منطقه فقط دارای 4 شبکه تلویزیونی شامل شبکه یک، دو، سه و استانی هستند ادامه داد: همین شبکه‌های موجود نیز در بسیاری از مواقع خراب است و مکاتبه هم کرده‌ایم عنوان شده است که اعتبارات نداریم!

وی با اشاره به اینکه روستاهای خاج آباد، آق قایه، کوه سخت، بشکن و پیرشهباز از مشکلات مواصلاتی و تلویزیونی رنج می‌برند گفت: گاهی برق روستاها با یک رعد و برق نیز قطع می‌شود و گاهی وصل مجدد برق 24 ساعت طول می‌کشد.

عسگری با اشاره به اینکه جز روستای چکنه بقیه روستاهای منطقه از نعمت گاز بی بهره هستند افزود: مردم منطقه هنوز از کپسول گاز استفاده می‌کنند، قبلاً تانکر نفت 2 هزار لیتری را 35 تا 40 هزار تومان خریداری می‌کردیم و اکنون قیمت آن به حدود 360 هزار تومان رسیده است و مردم برای خرید 20 لیتر نفت، 3500 تومان هزینه می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها