خبرهای داغ:
معاونت عملیات سازمان آتش نشانی قزوین خبر داد؛

جلسه هماهنگي به منظور پيشگيري از حريق باغات سنتي در فصل گرما

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از برگزاری جلسه ای با هدف پيشگيري از وقوع آتش سوزی در باغهای سنتی قزوین خبر داد .
کد خبر: ۸۸۶۲۹۰۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، قدیر موسی خانی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: این جلسه روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه سال جاری و با حضور نمایندگانی از سازمانهای آتش نشانی، منابع طبیعی، خدمات شهری، پارکها و فضای سبز، پسماند، راه و شهرسازی، هلال احمر ، اورژانس و به میزبانی سازمان آتش نشانی قزین برگزار شد .

وی افزود: در این جلسه پس از ارئه آمار و توضیحات مربوط به حریق مزارع و باغات سالهای قبل ، توسط حاضرین در خصوص راهکارهای پیشگیری و ایمن سازی تصمیماتی اتخاذ گردید.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد با توجه به وضعيت بارش مطلوب نزولات آسماني و رويش پوشش گياهي در سطح باغات، زمين‌هاي غير محصور و حاشيه خيابان ها، سازمانهای مسئول با مشارکت باغداران و مالکین در آستانه شروع فصل گرم سال براي از بين بردن علف هاي هرز زمين ها زراعی ، معابر و عرصه هاي باز اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول بیان کرد: با توجه به ضرورت حفظ سرمايه ملي نظير باغستان‌هاي سنتي شهر قزوين ،علف زني و ايجاد آتش‌بر در مرز بین باغات را براي به حداقل رساندن آتش سوزي در ایام گرم سال، از ديگر موارد مطرح شده در اين جلسه عنوان کرد و از باغداران خواست به منظور جلوگیری از سرایت حریق های احتمالی و بروز خسارت ،نسبت به کنترل و رسیدگی به زمینهای خود اقدام لازم را انجام دهند .

موسی خانی تبیین کرد: در ادامه جلسه مقرر شد سازمانهای مسئول نسبت به استفاده از ظرفیت های رسانه ای مانند شبکه استانی و رادیویی، نشریات و نصب بنر و پلاکارد و اطلاع رسانی بصورت پیامک اقدامات لازم را در خصوص آموزشهای ایمنی به مردم و باغداران ارائه نمایند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها