مسؤول کانون بازنشستگان سپاه خراسان رضوی خبر داد؛

راه‌اندازی 29 نیروگاه خورشیدی 5 کیلو واتی با همکاری سپاه در خراسان رضوی

مسئول کانون بازنشستگان سپاه خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تاکنون، 29 نیروگاه خورشیدی 5 کیلو واتی با همکاری سپاه خراسان رضوی در این استان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۹۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، غلامرضا محمدپور ظهر امروز  در مراسم افتتاح نخستین نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در سبزوار با اشاره به حماسه ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال، اظهار داشت: مردم خراسان رضوی در این روز حماسه‌ساز با حضور 80 درصدی خود برگ زرینی به افتخارات این استان اضافه کردند.

وی با اشاره به بیکاری فرزندان بازنشستگان نهادهای مختلف، افزود: طی سال‌های 1395 و 1396 براساس همکاری سپاه پاسداران خراسان رضوی، تیپ 47 مهندسی رزمی سپاه سبزوار و نیروی مقاومت سپاه این شهرستان، برای موضوع اشتغال‌زایی و کمک به دولت، تولید انرژی خورشیدی برای بازنشستگان سپاه این استان مورد توجه قرار گرفته است.

مسؤول کانون بازنشستگان سپاه خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته، 100 نفر برای راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در این استان ثبت‌نام کردند، بیان کرد: راه‌اندازی این نیروگاه، نیازمند 250 میلیون ریال است که کانون بازنشستگان سپاه خراسان رضوی با ارائه تسهیلات ارزان به اعضا، شرایط را برای اجرای این نیروگاه خانگی ایجاد کرد.

محمدپور ادامه داد: این نیروگاه پنج کیلو واتی با مساحتی بیش از ۴۰مترمربع توان تولید برق خانگی را  دارد و برق تولیدی از طریق کنتور به شبکه برق شهری منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از اجرای این طرح  کمک شایانی به اقتصاد خانواده می‌کند، متذکر شد: درآمدزایی هر واحد نیروگاهی که به مدار متصل می‌شود، به‌صورت میانگین 7 میلیون ریال در ماه است که در قالب خرید تضمینی، به مدت ۲۰سال انجام می‌شود.

مسؤول کانون بازنشستگان سپاه خراسان رضوی یادآورشد: از سال گذشته تاکنون، 29 نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها