خبرهای داغ:
کارآفرین تویسرکانی عنوان کرد

بیکاری کارگران کارگاه های تولید مبل و منبت با ورود دستگاه‌های CNC

کارآفرین تویسرکانی گفت: با ورود دستگاههای CNC به برخی از کارگاهها متاسفانه شاهد بیکار شدن کارگران هستیم.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۲۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌های مختلفی را در برنامه داشته و اجرایی می‌کند که توجه به کارگاه‌هایی که با مشکل روبرو شده اند و کمک به برگشت این کارگاه‌ها به چرخه فعالیت از جمله برنامه های بسیج سازندگی است.

در این رابطه با یکی از کارآفرینان عرصه مبل و منبت که در سال گذشته دچار مشکل شده بود، گفتگویی داشتیم.

حسین ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در سن 12 سالگی به دلیل مشکلات خانوادگی تحصیل را رها کرده و به کار مبل و منبت روی آوردم، بعد از چهار سال فعالیت در این زمینه، شغل خود را تغییر داده و به مدت دو سال در صافکاری مشغول به کار شدم.

وی افزود: بعد از اینکه از خدمت سربازی برگشتم، تصمیم گرفتم که مجدد به کار مبل و منبت روی بیاورم، بنابراین با سرمایه ای که داشتم یک کارگاه اجاره کرده و در آنجا به منبت کاری پرداختم.

این کارآفرین تویسرکانی خاطرنشان کرد: بیش از 15 سال است که در زمینه منبت کار می کنم، اگر بازار خوب باشد درآمد این کار بسیار بالا است، اما متاسفانه این روزها بازار فروش مبل دچار رکود شده و خرید و فروش مبل بسیار کاهش یافته است.

وی در مورد نحوه فروش محصولات خود اظهار داشت: بسیاری از کارگاه‌ها بر اساس سفارشی که دریافت می‌کنند اقدام به تولید می‌کنند، و بعضی دیگر همانند کارگاه بنده، ابتدا اقدام به تولید محصول کرده و سپس مشتری آن را پیدا می کنند.

ترکاشوند در ادامه افزود: هرکدام از روش‌های فوق مزایا و معایب خود را دارد و این به تولیدکننده بستگی دارد که بخواهد با کدام یک از روش‌ها اقدام به تولید و فروش محصول کند.

وی با اشاره به دریافت وام 20 میلیون تومانی از بسیج سازندگی تویسرکان گفت: با این مبلغ اقدام به خرید چوب از روستای جیجان کوه تویسرکان کرده و برای جمع کردن مبل، 6 نفر نیروی متخصص در زمینه مشبک، منبت و ... را به کارگیری کردم.

این تولیدکننده مبل و منبت اظهار داشت: ما مبل‌های تولید شده را به صورت خام به مشتریان خود در استان البرز می‌فروشیم، مبل‌ها در آنجا، رویه کوبی و پارچه دوزی شده و آماده فروش می شوند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان مبل و منبت گفت: علاوه بر وجود رکود در بازار و کاهش قدرت خرید مردم، ورود دستگاه های CNC نیز از معضلات تولید کنندگان مبل است که علاوه بر تولید محصول با کیفیت و قیمت پایین موجب بیکاری بسیاری از کارگران و تعطیلی برخی از کارگاههای مبل و منبت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات