خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان عنوان کرد

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک تولیدی در همدان/ نهال‌کاری 25 هکتار زمین در راستای بیابان‌زدایی در خوزستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان عنوان کرد: این نهاد در سال 95 در حوزه اقتصادی اقدام به ارائه تسهیلات واحد های کوچک تبدیلی به مبلغ 15 میلیارد تومان تسهیلات کرد.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۴۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کوچک تولیدی در همدان/ نهال‌کاری 25 هکتار زمین در راستای بیابان‌زدایی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ شهرام صادقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت بسیج سازندگی با بیان اینکه فعالیت‌های این حوزه در سه بخش خلاصه می شود، اظهار داشت: این فعالیت ها در عرصه عمرانی، جهادی و سازماندهی جوانان برای اعزام به مناطق محروم و در عرصه اقتصادی در راستای کمک به مشاغل خانگی و واحدهای کوچک تولیدی است.

وی در تشریح عملکرد بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) در سال 95 با عنوان اینکه فعالیت‌های حوزه اقتصادی کمک به تحقق اقتصادی مقاومتی است، تصریح کرد: در همین خصوص با راه‌اندازی واحدهای کوچک تولیدی و صنایع تبدیلی آموزش‌های لازم به افراد متقاضی به تعداد 5 هزار نفر ارائه شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در این حوزه 15میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده افزود: این تسهیلات به واحدهای کوچک تبدیلی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از جمله این واحدها می‌توان به 82 واحد تولیدی قارچ خوراکی، 29 واحد پرورش طیور، سایر ماکیان 32 واحد، کشت زعفران 25 واحد و در حوزه پرورش آبزیان با 23 واحد مبلغ 30 میلیون تومان اشاره کرد.

صادقی با بیان اینکه در بخش اصلاح و احیای باغ 19 مورد تسهیلات ارائه شده است، ابراز داشت: در کشت گیاهان دارویی به تعداد 43 مورد، پرورش زنبود عسل و تولید عسل 166 مورد، واحدهای گلخانه ای 12 مورد، دام 16 مورد، صنایع دستی 97 مورد و در حوزه صنایع تبدیلی به تعداد 237 مورد تسهیلات پرداخت شده است.

وی عمده فعالیت‌های صنایع تبدیلی را در بخش خوشه‌بندی و قطب‌بندی دانست و تصریح کرد : اگر بتوانیم صنایع تبدیلی را در سطح استان ایجاد کنیم زمینه خوبی برای تولید خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه ظرفیتهای موجود در شهرستان‌ها را بررسی و هدف‌گذاری کردیم تا آنها را گسترش و توسعه دهیم، عنوان کرد: در شهرستان کبودراهنگ تولید پوشاک، در اسدآباد میوه خشک‌کنی که در سال گذشته سه واحد راه‌اندازی شد، در تویسرکان تولید مبل و منبت، در نهاوند تولید عسل، در ملایر فراورده های انگور، در بهار تولید سفال، شوریجات و ترشیجات، در رزن تولید قاب‌سازی و در همدان نیز کشت گیاهان دارویی را هدف گذاری کرده ایم تا از آنها حمایت کنیم.

* حضور 21 هزار نفر در اردوهای جهادی یک روزه

وی با بیان اینکه در استان همدان محصولات کشاورزی بسیاری تولید می‌شود اما فرآوری نمی‌شوند به ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی اشاره و عنوان کرد: این ظرفیت‌ها در استان وجود دارد بنابراین باید آنها را پشتیبانی کرد تا با مشکل بازار مواجه نشویم و سعی بر این است که از تمام ظرفیت های استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی کمک بگیریم.

صادقی با اشاره به اینکه کمک به رونق مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک از مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی استان بوده به تشریح عملکرد بسیج سازندگی استان در حوزه عمرانی پرداخت و بیان داشت: در این حوزه با اجرای 71 طرح در قالب‌های متفاوت به مرمت و ساخت پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان اقدام کردیم که از جمله آن می‌توان به ساماندهی و ساخت المان گلزار شهدا در مزار 26 شهید و ساخت کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان در نهاوند اشاره کرد.

وی به برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه عمرانی طی سال 96 اشاره و اظهار کرد: نزدیک به 20 پروژه بزرگ از محل اعتبارات قرارگاه خاتم طی سال جاری اجرا خواهد شد که شامل آب‌رسانی استانی، زمین ورزشی روستایی، سالن‌های ورزشی در مناطق محروم، ساخت مسجد، خانه عالم و خانه بهداشت و مدارس است

صادقی در تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال 95 در حوزه جهادی از اعزام بسیجیان به اردوهای جهادی خبر داد و بیان داشت: این اردوها در اقشار مختلف برگزار و سازماندهی شدند و با حضور در مناطق مختلف، در زمینه عمرانی، بهداشتی درمانی، آموزش، اشتغال، مهارت‌آموزی، حوزه فرهنگی و آموزشی و اردویی خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی تصریح کرد: 2 هزار و 894 نفر دانشجو، 2 هزار و 323 دانش‌آموز و همچنین از پایگاه‌های محلات 5 هزار و 208 نفر در اردوهای 7 روزه شرکت داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به حضور 21 هزار نفر در اردوهای جهادی یک روزه افزود: بسیج مهندسین نیز به تعداد 2 هزار و 500 نفر و 127 نفر از بسیج جامعه پزشکی در اردوها و زمینه های مختلف خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی استان در راستای بیابان زدایی استان خوزستان از نهال کاری 25 هکتار زمین در این استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام بنا به درخواست دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان خوزستان انجام شد که حرکت بسیار خوبی به صورت جهادی صورت گرفت که باید در ادامه روند، دولت از آن حمایت کند.

* اجرای طرح کرامت در 5 شهرستان استان همدان

صادقی با بیان اینکه این اقدام طی 10 روز از اواخراسفند ماه تا اوایل فروردین ماه سال جاری صورت گرفت، اضافه کرد: نوع درخت کاشته شده شورگز است که پس از نهال کاری، آبیاری آن هم انجام شد و تانکر آب، نیرو نقشه بردار و تمام هزینه ها برای این اقدام توسط بسیج سازندگی استان همدان پرداخت شد که نیروهای بومی استان خوزستان نیز مبادرت به کاشت نهال کردند.

وی با بیان اینکه برای ادامه آبیاری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، گفت: آبیاری این نهال‌ها طی 3 سال انجام خواهد شد و بعد از 3 سال دیگر نیاز به آب ندارند و با شرایط منطقه سازگار می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه سخنان خود از اجرای طرح کرامت در استان همدان خبر داد و بیان داشت: این طرح با هدف پیشگیری و مبارزه با اعتیاد انجام می شود که یک طرح جامع است و بسیج سازندگی در این خصوص وظیفه ایجاد اشتغال، مهارت آموزی و پرداخت تسهیلات اشتغال برای افرادی که ترک کرده اند را بر عهده دارد .

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در طرح کرامت 45 نفر آموزش دیدند، افزود : در این خصوص دو نفر تسهیلات گرفتند و تعدادی هم به واحدهای تولیدی معرفی شدند .

صادقی با بیان اینکه طرح کرامت یک طرح منسجمی است که در محلات آلوده استان اجرا می شود، گفت: ما در این طرح 5 شهرستان با 11 منطقه را هدفگذاری کردیم و در ملایر این طرح به صورت پایلوت کشوری اجرا و مبارزه همه جانبه صورت می گیرد.

وی با عنوان اینکه امسال تفاهم نامه ای با ادارات مختلف استان در راستای کمک به قشر محروم جامعه داریم، ادامه داد : به کمک سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و نظام مهندسی 5 هزار نفر را آموزش خواهیم داد و اعتقاد داریم این توان را داریم که ایجاد اشتغال کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به فرا رسیدن 17 اردیبهشت ماه سالرزو تشکیل جهاد سازندگی به تشریح برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این روز اشاره کرد و یادآور شد: تقدیر از گروهای جهادی برتر، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در نهاوند و همدان، افتتاح صنایع تولیدی، اعزام گروه های جهادی به صورت نمادین، ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی در نماز جمعه، برگزاری نمایشگاهی از فعالیت های جهاد سازندگی از برنامه های اجرایی در روز بسیج سازندگی در استان است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات