خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

شر داعش به حامیانش بازگشته است

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: نیروهای مستقر در سوریه دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در این کشور را نداشته و خواهان برگشتن به سرزمین‌های خود هستند و این ناآرامی‌‌‌ها راهی برای مجاب کردن دولت ها برای بازگشت داعش است.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۵۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

علی‌اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،پیرامون جریان تروریستی اتفاق افتاده در کنسرت انگلیس که دایه‌دار دموکراسی و امنیت است اظهار کرد: از مهم‌ترین و اصلی ترین مسائلی که ما نباید فراموش کنیم آن است که همین کشورهای مدافع حقوق بشر و مدعی دموکراسی، خود به وجود آورنده و حامی داعش هستند.

وی ناآکامی داعش در سوریه را عامل اصلی این آشوب دانست و تشریح کرد: پس از آن که داعش در سوریه به نتیجه دلخواه خود نرسید و با فتح حلب و آزادسازی خمس توسط ارتش رزمندگان، داعش حالت منفعلانه‌ای به خود گرفت و احساس سرخوردگی و شکست کرده است.

این کارشناس تصریح کرد: پس از این ناکامی‌ها نیروهای مستقر در سوریه دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در این کشور را نداشته و خواهان برگشتن به سرزمین‌های خود هستند.

قبادی ادامه داد: دولت‌های اروپایی نظیر آلمان، فرانسه و انگلیس که از حامیان اصلی داعش هستند با برگشتن آن‌ها ممانعت می‌کنند و لذا گروهک داعش با انجام این‌گونه اقدامات سعی در مجاب‌کردن دولت‌ها برای بازگشتشان دارند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان سال گذشته مقام معظم رهبری تبیین کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دیر یا زود شر این گروهک‌ها به خودشان باز می‌گردد و ما امروز شاهد تحقق این سخن هستیم.

این کارشناس مطرح کرد: امروز گروهک تروریستی داعش به یک دشمن سرسخت و مانع بزرگ برای همان کشورهایی که حامی و تقویت‌کننده‌شان بودند، تبدیل شده است.

قبادی با اشاره به ضرب‌المثل " چاه مکن بهر کسی" متذکر شد: افرادی که خواهان به مخاطره انداختن و سلب امنیت از دیگر افراد هستند باید بدانند که ابتدا این شر دامن‌گیر خودشان می‌شود.

وی در قسمت پایانی این گفت و گو خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی با سازماندهی گروهک داعش بازی سخت بازی با آتش را به راه انداخت و امروز شاهدیم که خودشان در شعله‌های این آتش گرفتار شده‌اند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها