خبرهای داغ:

بازدید معاون وزیر جهادکشاورزی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان سمنان(شاهرود)

دکتر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سوم خرداد ماه سال جاری از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان(شاهرود) بازدید کرد.
کد خبر: ۸۸۶۴۲۴۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سوم خرداد ماه سال جاری از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان(شاهرود) بازدید به عمل آورند.

در این بازدید که با حضور دکتر موسوی مسئول هماهنگی امور مراکز تحقیقاتی،آموزشی و مدیریت ترویج استانها،مدیر جهاد کشاورزی شاهرود، معاون سازمان جهاد استان،رئیس مرکز تحقیقات و آموزش سمنان ، رئیس مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی رسول اکرم دامغان، مسئولین ،محققین، مدرسین و کارشناسان مرکز انجام شد، ایشان ابتدا از بخشهای مختلف مرکز شامل بخشهای تحقیقاتی، آزمایشگاه ها، مزارع تحقیقاتی و تولیدی،بازدید به عمل آوردند و سپس با افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوردر مرکز از شرکت های ایده محور در زمینه تولید زردآلو عاری از ویروس و تولید نشاءگیاهان دارویی در فضای محدود و عمودی بازدید کردند.

 معاون وزیر در ادامه از طرح تولید چوب از درخت پائولونیا که توسط بخش خصوصی اجرا شده بازدید به عمل آورند.

 وی هدف از سفر خود به شاهرود را بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش شامل: طرحهای تحقیقاتی، وضعیت نظارت بر تولید کود و بذر، ذخایر ژنتیکی غنی مرکز شاهرود، پیگیری روند پیشرفت شرکت های دانش بنیان،کشت گیاه پائولونیا، افتتاح مراکز رشدواحد های فناور، بازدید از مراکز خدمات جهاد کشاورزی و طرح پهنه بندی و دیدار با مسئولین استانی و دریافت نظرات آنها عنوان نمودند.

زند مهمترین برنامه سازمان در سال جاری را پیگیری اجرای نظام نوین ترویج در ده هزار پهنه کشورو ارتباط با بهره برداران و مروجین عنوان نمودند.

رئیس سازمان تات با اشاره به جذب ده هزار مروج از بهبود 5 برابری نسبت مروج به بهره بردار در کشور خبر دادند.

در ادامه این بازدید دکتر زند به اتفاق همراهان از مزارع نمونه بخش بسطام بازدید به عمل آوردند و در ادامه ضمن بازدید از مرکز خدمات جهاد کشاورزی بسطام با مسئولین و مروجین پهنه ها دیدار و گفتگو نمود.

سپس در جلسه ای با پرسنل مرکز شرکت نمودند که در ابتدای این جلسه دکتر دزیانیان رئیس مرکز ضمن خوشامد گویی و تشکر از دکتر زند به بیان گزارشی از مرکز و اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف مرکز پرداختند.

سپس معاون وزیر به بیان 3برنامه ارزشمند اجرا شده در چند سال اخیر و 6 حوزه کاری سازمان تات پرداخت و به پرسش های حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

زند در ادامه بازدیدی از ایستگاه پسته دامغان و در سمنان با استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان دیدار داشتند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها