در واکنش به گستاخی محکوم فتنه88 نسبت به تشییع شهدا مطرح شد؛

سردار مسجدی: مسئله شهدا فراتر از مسائل سیاسی و جناحی است

یکی از محکومان فتنه 88 تشییع پیکر شهدا را حرکتی در تقابل با شادی مردم بعد از پیروزی اصلاح طلبان می داند!
کد خبر: ۸۸۶۶۴۳۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، پنجشنبه ۴ خرداد، پیکر مطهر 135 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با استقبال اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری به خاک پاک وطن بازگشت و در اروند کنار شهرستان آبادان تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر این شهدای گلگون کفن از ساعت 18:30 به صورت سواره از یادمان شهدای اروند تا نهر قصر و از آنجا تا مسجد حضرت حجت بن الحسن(عج) در نهر حد بر دوش مردم متدین اروندکنار و دیار شهیدان عملیات والفجر 8 تشییع شد. پس از برگزاری تشییع، با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و رزمندگان اسلام مراسم شبی با شهدا در مسجد حضرت حجت بن الحسن(عج) در نهر حد همزمان با نماز مغرب و عشاء را برگزار نمودند.
 
مردم اروندکنار و شهرهای دیگر خوزستان از جمله مردم آبادان، خرمشهر و مینوشهر با حضور در مراسم شبی با شهدا، دعای کمیل را در کنار پیکر مطهر 135 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس زمزمه نمودند.
 شهدای تازه تفحص شده در یک ماه گذشته توسط کمیته جستوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در مناطق عملیاتی استان‌های بصره، الاماره و شهر کوت عراق تفحص شده‌اند و همزمان با روز ملی مقاومت و پایداری به کشور بازگشتند.
18 تن از این شهدای عزیز، غواصان شهید عملیات کربلای 4 هستند که در جزیره ام‌الرصاص، با دست‌های بسته و در نهایت مظلومیت به شهادت رسیدند.
 

اهانت فعال اصلاح‌طلب و محکوم فتنه به تشییع شهدا
چند روز قبل یکی از چهره های اصلاح طلب در توئیترش نسبت به اعلام خبر ورود پیکر مطهر شهدا واکنش نشان داده و در پیامی گستاخانه نوشته بود:«مدت ها بود که برنامه تشییع شهید نداشتیم اما پیروزی اصلاح طلبان و شادی مردم و جشن های مردمی در شهرها باعث شده که باز هم فصل تشییع شهیدان آغاز بشه.»
فیض الله عرب سرخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب با انتشار این پیام ورود شهدا را یک اقدام سیاسی و دلیلی بر ایجاد خفقان دانسته است. به عبارت دیگر این محکوم فتنه ۸۸ شهدا را در مسیرشان مزاحم می داند!

عرب سرخی از مدیران ارشاد دولت میرحسین موسوی و از مسئولان دولت اصلاحات بوده است.
مدتی قبل نیز کرباسچی در ستاد انتخاباتی روحانی ضمن اشاره به موضوع حمایت ایران از جبهه مقاومت به شهدای مدافع حرم توهین کرده بود.
اهانت به ساحت قدسی حضرت امام رضا(علیه السلام) نیز در رزومه تبیلغاتی حسن روحانی وجود دارد که با واکنش مردم و مراجع مواجه شد اما از سوی این کاندیدا محکوم نشد.
گفتنی است روحانی در خلال تبلیغات تلویزیونی کاندیداها خطاب به کاندیدادی دیگری که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت گفته بود از قداست امام رضا در انتخابات سوء استفاده نکنید و ایشان را که متعلق به همه است مال خود ندانید!
 
واکنش ها به توهین فعال سیاسی اصلاح طلب به شهدا
محمدرضا شفیعی، تهیه کننده سریال «وضعیت سفید» در واکنش به اظهارات یکی از چهره های اصلاح طلب در خصوص تشییع شهدای دفاع مقدس نوشت:«پیکر مطهر 130 شهید دوران دفاع مقدس وارد کشور شد. چرا برخی از حضور شهدا و تشییع شان در شهرها ناراحت‌اند؟»

قاسم صادقی مشاور فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ و همرزم جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در گفت و گو با کوله بار در واکنش به صحبت های یکی از فعالان سیاسی اصطلاح طلب در خصوص اینکه "تشییع پیکر شهدا در استان خوزستان، اقدام متقابل با شادی های مردم از پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات است، گفت: امام خامنه ای بارها تاکید نموده اند که چیزی به عنوان اصلاح طلب یا اصولگرا را قبول ندارند و افراد یا انقلابی اند یا غیرانقلابی و یقینا گروه تفحص شهدا، به این سیاسی کارها اهمیت نمی دهند و کار خودشان را انجام می دهند چرا که مباحث مربوط به شهدا، بالاتر از آن چیزی است که درگیر بازی های سیاسی شده و به آن جناحی نگاه شود.
وی ادامه داد: بچه های تفحص در طول سال دنبال یافتن پیکرهای مطهر شهدا هستند و یقینا خانواده‌ های شهدا از این کار خوشحال می شوند و به طور یقین می توان گفت که تشییع پیکر شهدا در جامعه  به نوعی پاک کردن بداخلاقی بعضی از مسولین است چرا که شهدا چون شمع محفل بشریت هستند و همه سلیقه ها ازاین ها نور می گیرند و به همین دلیل است که قرآن می‌فرماید که نباید شهدا را مرده پنداشت و  کسانی که قلبشان مریض(فی قلوبهم مرض) است ازاین حرکت ناراحت می شوند واین افراد را باید به خدا واگذار کرد.

صادقی در پایان گفت: بنده در مراسم اخیر تشییع پیکر شهدا در استان خوزستان حضور داشتم و واقعا احساس افتخار کردم که در این مراسم حضور داشتم.
مخالفت با تشییع شهدا یعنی مخالفت با فرهنگ شهادت
سردار ابوالفضل مسجدی مسئول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در واکنش به صحبت های این فعالان سیاسی اصطلاح طلب در خصوص اهانت به شهدا گفت: واقعا جای تاسف دارد که برخی گروه های سیاسی به جای اینکه مسئله شهدا را فراتر از مسائل سیاسی و جناحی بدانند، آن را نقطه متقابلی برای شادی مردم می دانند، در حالی که اگر شهدا نبودند، این ملت هرگز نمی توانستند با آرامش زندگی کنند و شاد باشند و ما شادی خودمان را مدیون شهداییم.
وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که اکثر کشورهای منطقه درگیر جنگ و ناآرامی هستند و در این شرایط، فقط ایران است که امنیت دارد و همه این ها به دلیل مجاهدت ها و از خود گذشتگی های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است و واقعا مردم باید قدردان شهدای خود باشند، چرا که عزت و افتخارات ایران از شهداست.
سردار مسجدی تاکید کرد: شهدا افرادی بودند که جانشان را کف دستشان گرفتند و به میدان جهاد رفتند و نگذاشتند که هیچ بیگانه ای به خاک این مرز و بوم تجاوز کند و کسانی که با تشییع پیکر شهدا مخالفند، با فرهنگ شهادت در تقابل هستند.
 
شهدا وابسته به گرایش و جناح خاصی نیستند
سردار علی پاشا محمدی" مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: امروز آرامش ما مدیون خون شهدا است و همواره  وظیفه داریم که بهترین و باشکوه ترین مراسم را برای آنها برگزار کنیم و نیاز است که مراسم استقبال و تشییع شهدا ، سخنرانی‌ها و شعارها در شان شهدا باشد و از بیان مسائل همراه با نفرت و کینه که باعث شکاف اجتماعی می‌شود، پرهیز شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسمی وحدت بخش و باشکوه که زمینه‌ساز اتحاد و انسجام بیشتر شود، موجب رضایت شهدا خواهد شد.
سردار محمدی افزود: مگر می‌شود فردی که همه هستی و زندگی‌اش را از شهدا می‌داند و این را در کردار خود اثبات کرده، شهدا را که عامل اصلی ماندگاری و استواری انقلاب و نظام اسلامی هستند، نادیده بگیرد.
مسئول سازمان بسیج عشایری کشور  در پایان خاطر نشان کرد: شهدا وابسته به گرایش و جناح خاصی نیستند و به تمام جامعه تعلق دارند و ما مردم ایران باید قدردان شهدایمان باشیم چرا که نسبت به آنان، مدیونیم.
ارسال نظرات