خبرهای داغ:
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین:

حذف مفاهیم مربوط به ارزشهای انقلاب از کتب درسی صحت ندارد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: حذف مفاهیم مربوط به ارزشهای انقلاب و شهید و شهادت از کتب درسی صحت ندارد.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۵۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

به گارش خبرگزاری بسیج در قزوین، خیرالله رحمانی معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در این باره با اشاره با مصاحبه دکتر محمود امانی طهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی متوسطه نظری و ابتدایی با خبرگزاری تسنیم افزود: تصویر صفحه‌ای که در شبکه های مجازی از فارسی دوم به نمایش گذاشته شده است مربوط به کتاب قدیمی در سال 81 و پایه اول است.

وی اضافه کرد: این شعر 15 سال قبل از کتاب فارسی اول دبستان حذف می‌شود. اما در سال تحصیلی 90-91 گروه فارسی تصمیم می‌گیرد تا مجدد از این شعر در کتاب دوم ابتدایی استفاده می‌کند در حقیقت تلاش می‌شود از اشعاری استفاده شود که با سطوح شناختی دانش‌آموزان تناسب دارند

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی تصریح کرد: مفهوم شهید و شهادت جزو طرح جامع کتاب‌های فارسی است و پیش‌بینی‌های لازم در این رابطه صورت گرفته است همچنین در سه نقطه دیگر کتاب در همین فصل به موضوع شهید و شهادت پرداخته شده و این موضوع مورد غفلت قرار نگرفته است

رحمانی خاطر نشان کرد: در کتاب فارسی دوم دبستان قدیم( قبل از تغییرات اخیر) محتوایی با موضوع شهید و شهادت نبوده ولی در کتب نونگاشت این موضوع اضافه شده است. همچنین در دروس نوروز و پرچم اسم شهید و لاله به عنوان نشانه خون شهیدان آمده است.

دکتر امانی طهرانی مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی نیز در این زمینه گفته است: شورای برنامه‌ریزی برای گنجاندن موضوع شهادت در دو جای دیگر کتاب فارسی دوم دبستان اقدام کرده است. همچنین برداشت شورا در سال 90 این بوده است که بیت موصوف دارای آرایه های تشبیه و استعاره است که از سطح یادگیری عینی وارد سطح یادگیری انتزاعی می‌شود و این سطح از یادگیری در پایه دوم به لحاظ سطوح شناختی مناسب نیست لذا از همان سال شعر موصوف بدون بیت«در هر کجایت خون شهیدان پیوسته جاری است ای خاک ایران» در کتابهای پایه دوم چاپ شده است.

وی تأکید کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با سند آموزش 2030 ندارد و این موضوعات با طرح در فضای سیاسی از چارچوب علمی و تربیتی خارج می‌شوند.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها