رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیز خبر داد؛

100 موقوفه با نیت در حوزه قرآنی در طرقبه شاندیز

ئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیز از 100موقوفه متصرفی وغیرمتصرفی بانیات مختلف قرآنی درسطح شهرستان طرقبه شاندیز خبرداد.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۹۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام صفرپور، اظهار داشت: در طرقبه شاندیز حدود100موقوفه متصرفی وغیرمتصرفی وجود دارد که برخی ازآنها درآمد دارند وبرخی ندارند و با نیات مختلف قرآنی وقف شده اند.
 
وی با بیان این که وجود موقوفات با نیات قرآنی گویای اهمیت موضوع قرآن درشهرستان طرقبه شاندیز است، اظهار کرد:  شهرستان طرقبه شاندیز در بحث موقوفات قرآنی درسطح کشور کم نظیر بوده و واقفین دراین زمینه اهتمام ویژه ای داشته اند.      
 
وی موقوفه محمدناصر خان ظهیرالدوله را از موقوفه های ویژه با نیت قرآنی در این شهرستان بیان و ابراز کرد: این موقوفه درسال 1285هجری  شمسی وقف شده و در منطقه ویرانی شاندیز قرار دارد، نیت واقف این موقوفه کل محافل قرآنی وقرائت قرآن درسراسر کشور را بدون قید زمان ومكان شامل می شود.
 
رئيس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طرقبه شاندیز اظهار کرد :با مجوز رسمی از سازمان اوقاف،  ازمحل درآمد موقوفه محمدناصر خان ظهیرالدوله، مؤسسه قرآنی در شاندیز در حال ساخت است که بیش از نیمی از آن با هزینه 10میلیارد ریال  احداث شده و تا تکمیل کامل آن 15میلیارد ریال دیگر لازم می باشد.
 
وی افزود: این مؤسسه قرآنی درحال ساخت در شاندیز ‌ شامل سه  بخش مهدتخصصی قرآن،  سالن آمفی تئاتر و کلاسهای مجموعه قرآنی می باشد.
 
حجت الاسلام صفرپور با اشاره به این که  برخی از موقوفات دارای نیت های قرآنی و غیر قرآنی هستند، بیان کرد: موقوفه متصرفی حاج حسن عظیم عنبرانی که در محله عنبران قرار دارد و نیت واقف آن در خصوص عزاداری دهه آخر ماه صفر،  تلاوت قرآن، هزینه جهت برپایی جشن عید غدیراست همچنین موقوفات حاج آقا حسن و حاج آقا ابراهیم طرقبه، موقوفه حاج ملا علی طرقدر و موقوفه آلی جان خانم از این جمله وقف ها با نیت های مختلف است.
 
رئيس اداره اوقاف و امور خيرية طرقبه شاندیز تصريح کرد: موقوفات قرآنی با نيت های مختلفی از جمله خریداری قرآن، قرائت قرآن برای خود واقف، هزینه محافل قرآنی، خریداری کتب علوم قرآنی، هزینه جهت قاری قرآن و هزينه جهت تبلیغ و ترويج فرهنگ قرآنی و غيره توسط واقفان در این شهرستان وقف شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها