خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی:

کتابخانه های عمومی شهرستان های شاهرود و میامی نیازمند بازسازی هستند

دکتر حسینی در بازدید از کتابخانه عمومی شاهرود گفت: برخی کتابخانه های این منطقه از قدمت بالایی برخوردار بوده و اکنون نیازمند بازسازی هستند.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۱۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی 22بهمن شاهرود به قدیمی بودن بنای این کتابخانه هم اشاره کرد و افزود: کتابخانه 22بهمن شاهرود سال 1346 ساخته شده و تاکنون هیچ تغییری در بنای آن ایجاد نشده است.

وی گفت: این درحالی است که کتابخانه 22 بهمن بیشترین اعضا و مراجعان را میان کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود دارد.

حسینی شاهرودی به کتابخانه ای که در خیابان شهید صدوقی شاهرود قرار داشته هم اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در سال های گذشته به خاطر فرسودگی زیاد تخریب شد، اما تا کنون بنای تازه ای در محل ساخته نشده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به یکی از مصوبات دولت دهم مبنی بر ساخت کتابخانه مرکزی در شاهرود ،گفت: با گذشت هشت سال از آن زمان و به رغم فراهم شدن فضا، هنوز اقدامی برای ساخت کتابخانه مرکزی نشده است.

وی با بیان این که شرق استان سمنان در بیشتر زمینه ها کمتر توسعه یافته است، گفت: تلاش می شود توجه مسئولان استان و کشور به این منطقه جلب شود.

حسینی شاهرودی گفت: مردم شرق استان سمنان از گذشته های دور به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته و دانشمندان و عالمان بسیاری نیز از این خطه برخاسته اند.

وی به برنامه ششم توسعه کشور هم اشاره کرد و گفت: دراین برنامه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه شده و براساس آن قرار است در مناطق محروم و روستاهای پرجمعیت کتابخانه ساخته شود.

حسینی شاهرودی ابراز امیدواری کرد: روستاهای زمان آباد، گلستان، احمدآباد و نردین در شهرستان های شاهرود و میامی که جمعیت آنها زیاد است مشمول این طرح شده و دارای کتابخانه عمومی شوند.

نماینده مردم شاهرود و میامی از بخش کودک، مرجع، استان شناسی، نشریات ادواری و سالن مطالعه کتابخانه عمومی 22 بهمن بازدید کرد.

لازم به ذکراست: این کتابخانه سال 1346 ساخته شده و اکنون 36 هزار جلد کتاب و بیش از چهار هزار نفر عضو فعال دارد که حدود یک هزار و 350 نفر از آن ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند. در شهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی وجود دارد که حدود330 هزار جلد کتاب دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها