خبرهای داغ:
امام جمعه کلاته خیج:

همه مشکلات و گرفتاری های امروز بخاطر دوری از وصایای امام و سفارشات مقام معظم رهبری است

حجت الاسلام شکری در جمع مردم کلاته خیج گفت: همه مشکلات و گرفتاری های امروز بخاطر دوری از وصایای امام و سفارشات مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۳۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمیدرضا شکری در جمع مردم این شهر به مناسبت ارتحال امام راحل در حسینیه اعظم این شهر در سخنانی با گرامیداشت رحلت جانسوز امام خمینی (ره) اظهار کرد: رحلت جانگاه امام بعد از  بیست و هشت سال هیچ گاه از جان و دل مردم فراموش نمی شود و مردم همواره خدمات و زحمات و آثار پر برکت امام عزیز و حقی را که ایشان بر یکایک این ملت دارد را فراموش نمی کنند و در غالب مراسماتی این روز را گرامی می دارند.

وی افزود: رحلت امام (ره) از جمله مناسبت های برجسته کشور ما است و شایسته است که ما تجلیل از حق شناسی ایشان را در مجالس و محافل خود ادا کنیم و یاد امام (ره) و آرمان های ایشان را زنده بداریم و حق امامت ایشان را در موقعیت های مختلف و مجالس ایشان ادا کنیم.

شکری خاطر نشان کرد: آنچه که الان همه ماها و خصوصاً دولتی ها و نمایندگان مجلس و شورای نگهبان و قوه قضائیه به آن نیاز مندیم عمل نمودن به وصایای امام هست. آنجایی که می فرماید(وصيت من به مجلس و شوراى نگهبان و دولت و رئيس جمهور و شوراى قضايى آن است كه در مقابل احكام خداوند متعال خاضع بوده و تحت تأثير تبليغات بى‏ محتواى قطب ظالم چپاولگر سرمايه‏دارى و قطب ملحد اشتراكى و كمونيستى واقع نشويد.)

وی ادامه داد: امام درباره مقابله با مظاهر خلاف اسلام و عفت عمومى‏ و پيامد انحراف فرهنگى‏ و فرهنگ استعمارى و پاكسازى آثار فرهنگ استعمارى و اصول انقلاب مطالبی را عنوان داشتنه اند که اگر به آن عمل شود دیگر هیچ دغدغه انی وجود نخواهد داشت.

امام جمعه کلاته خیج تصریح کرد: همه مشکلات و گرفتاری های امروز بخاطر دوری از وصایای امام و سفارشات مقام معظم رهبری است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 1342 گفت: سخنرانى تاريخى امام خمينى (ره) در مدرسه فيضيه قم بر ضد رژیم منحوس پهلوی که منجر به زندانى‏ شدن حضرت امام خمينى (ره) به دست مأموران ستم‏شاهى شد، مردم در آن روز قاطعانه قدم برداشتند و تا پای شهادت پیش رفتند تا بتوانند وظیفه سربازی خود را در ارتباط با امام (ره) انجام بدهند و به روایتی تا حدود 15هزار نفر به شهادت رسیدند تا حدی که بدنهای بسیاری از شهدا معلوم نشد کجا دفن شده اند!

وی با بیان اینکه  15 خرداد 1342 مبدأ انقلاب اسلامی شد افزود: از 15 خرداد به بعد همین جریان 15 خرداد رسم و الگویی برجسته برای ملت ما شد که آن را ادامه بدهد و در 22 بهمن ماه 1357 این جریان به نتیجه رسید.

وی با اشاره به زعامت مقام معظم رهبری بر کشور عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم که بعد از 28 سال از رهبریِ رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر پر تلاطم أمواج ، با سلامت حرکت می کند. باید خدا را شکر کنیم و سر به سجده بگذاریم و به تعبیر برخی از شخصیت های بزرگ هر چه در این زمینه دائما شکر گزار نعمت الهی باشیم، می أرزد.

وی ادامه داد: رهبری که درایت و بصیرتش  که  بسیاری از شخصیت های بزرگ دوران معاصر وقتی در کنار رهبر معظم انقلاب می نشینند و مطالب ایشان را می شنوند ، تحت تاثیر ایشان قرار می گیرند. بسیاری از آنها در مصاحبه ای که بعد از آن انجام می دهند انفعال خود را در مقابل رهبر معظم انقلاب و تأثیر عمیق از این دیدار بر دل و قلب آنها را بیان می نمایند.

امام جمعه کلاته خیج بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شخصیت گرانقدر ، با عظمت و حکیمی است که خدای متعال به این امت عنایت فرمود که در سایه هدایت ها و رهبری گرانقدر ایشان این ملت توانست این مسیر طولانی را بعد از رحلت امام خمینی (ره) طی کند و همچنان در این مسیر عزتمندانه قدم بگذارد.

وی ادامه داد: بسیاری از کوره های حوادثی که در این کشور گذشت اگر هدایت های رهبر معظم انقلاب نبود خدا می داند که این آفت ها و فتنه ها چه مصیبتی را برای ملت ما به وجود می آورد ! اما آن کسی که توانست این موانع و مشکلات را از پیش پا بردارد و آن فتنه ها را بشکند و رسوا کند و زمینه شفافیت را در کشور فراهم بیاورد، رهبرمعظم انقلاب است.

شکری با اشاره به وجود دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و تهاجم گسترده فرهنگی و اجتماعی و هدف قرار گرفتن بعضی از اصول انقلاب و أرزشهای دینی و آرمان شهدا از سوی بدخواهان تاکید کرد: باید هوشیاری و بصیرت خودمان را أفزایش دهیم و با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر برای خدمت بمردم ، ولایتمداری خودمان را به إثبات برسانیم.

وی افزود: مگر نمی بینیم سران کُفر و جبهه إستکبار با اینکه بر باطل هستند با اتحاد و یکپارچگی برای از بین بردن انقلاب و شعائر اسلام و ایران چگونه همکاری می کنند؟! تا جایی که امروز عربستان سعودی هم با دیدن رئیس جمهور آمریکا برای ما شیر می شود و ایران را تهدید به حمله موشکی می کند که البته مقام معظم رهبری حقارت و کوچکی آنها را به رُخشان کشید که شما در آن حد و قواره نیستید برای ملت شهید پرور ایران رَجز خوانی کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها