موسی زاهدی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میناب:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب گفت: قیام 15 خرداد تاثیرگذارترین حادثه تاریخی بر جهان و کشورهای ابرقدرت زمان خود بود.
کد خبر: ۸۸۶۹۰۴۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان از میناب، حبیب الله سهرابی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان میناب گفت: چهاردهم خردادماه یادآور اندوه ارتحال مردی است که با اعتماد به قدرت پروردگار و باور قلبی به نصرت الهی و اتکا به آموزه‌های اسلام ناب محمدی نهضتی را رهبری کرد که اکنون فروغ و نورانیت آن حرکت امیدبخش تمام مستضعفان و محرومان جهان است.

فرمانده سپاه میناب با بیان این مطلب که هر قدرتی که بخواهد باورهای مردمی و دینی را بازیچه خود قرار دهد با طغیان مردمی مواجه می شود، افزود:انقلاب اسلامی به عنوان یک رخداد جهانی، تاثیرات جهانی داشت و پیام ۱۵خرداد ۱۳۴۲ به نسل امروز و جوان کشور، احترام به باورهای مردم و دین مردم است.

سرهنگ سهرابی نقطه آغاز رویدادهای ۱۵خرداد را بی‌احترامی به دین و عقاید مردمی دانست و گفت: در آن روزها جنبشی علیه بی‌اعتنایی به باورهای دینی مردم شکل گرفته بود. در پاسخ به این جنبش، حکومت پهلوی اقدامی شتابزده را در پیش گرفت. رژیم طاغوت دوری از ارزش‌های دینی مردم و روی آوردن به ارزش‌های غربی را در دستور کار خود قرار داد. این اقدامات رژیم پهلوی منجر به یک انفجار شد.

به گفته سرهنگ سهرابی پیام انقلاب اسلامی به‌ویژه قیام ۱۵خرداد در سال ۱۳۴۲ به تمامی ابرقدرت‌ها نشان داد تا با دین و اعتقادات مردم نباید بازی و آن را بی‌ارزش کرد.

فرمانده سپاه میناب، قیام ۱۵ خرداد را مقدمه و اساس شکل‌گیری نظام اسلامی و اقتدار امروز کشور برشمرد و گفت: امروز ایران اسلامی یک قدرت اثرگذار در معادلات جهانی و منطقه‌ای است.

وی ادامه داد: امروز نیز، همه با هم حول محور تبیین ارزش های انقلاب اسلامی حرکت خواهیم کرد و از آرمان های انقلاب و امام دفاع خواهیم کرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: بسیاری از حوادث، تغییر و تحولات دیگر کشورهای جهان در اثر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و منجر شد تا بسیاری از معادلات کشورهای ابر قدرت با انقلاب ما فرو ریخته شود.

فرمانده سپاه میناب، اساس قیام ۱۵ خرداد را هدایت و رهایی بشریت از کدورت، ظلم، هوای نفس شیطانی و تسلط استکبار عنوان نمود و گفت: قیام ۱۵ خرداد از اصولی‌ترین پایه‌های انقلاب بوده و موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است.



ارسال نظرات