خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

قرآن کتابی برای هدایت متقین است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: از جمله وظایف ما در برابر قرآن درست تلاوت کردن آن است و هر مسلمانی وظیفه دارد با زبان قرآن و تلاوت آن آشنایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۹۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در مراسم محفل انس با قرآن سپاه ناحیه امام سجاد(ع) که در آستان مبارک چهار انبیاء برگزار شد، ضمن تسلیت شهدای حادثه تروریستی روز گذشته گفت: حادثه ای که دیروز در مجلس شورای اسلامی و حاشیه مرقد امام راحل رخ داد و منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد، حادثه تلخی بود و عرض تسلیت به خانواده های شهدای این حادثه مراتب همدردی خود را با خانوده شهدا این حادثه اعلام می نمایم.
وی در ادامه با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده است، سفارشات زیادی در خصوص انس با قرآن کریم شده و وظیفه زیادی در مقابل قرآن کریم داریم.
معبودی خاطر نشان کرد: از جمله وظایف ما در برابر قرآن درست تلاوت کردن آن است و هر مسلمانی وظیفه دارد با زبان قرآن و تلاوت آن آشنایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه چگونه باید از قرآن کریم بهره زیادی ببریم، عنوان کرد: تلاوت قرآن، شنیدن آن، حفظ و دیدن قرآن از جمله مواردی است که می شود از قرآن کریم بهره مند شد، مطلب اصلی این است که باید از قرآن ذر زندگی بهره ببریم که خود قرآن کریم راه آن را گفته است.
معبودی به راه های بهره مندی از قرآن کریم اشاره کرد و اظهار کرد: اولین راه که در سوره بقره هم به آن اشاره شده است، این است که این کتاب برای هدایت متقین است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: هر انسانی باید با خواندن قرآن کریم در آن تدبر و تفکر داشته باشند زیرا همین تفکر دست انسان را می گیرد و در مسائل روزمره دنیوی و در آخرت به انسان کمک می کند، خداوند در هر آیه و سوره ای از قرآن با انسان سخن می گوید.
این مسوول تأکید کرد: یکی دیگر از وظایف ما در برابر قرآن کریم عمل کردن به آن است، تلاوت قرآن زمینه تدبر در قرآن است و تدبر در آن هم زمینه عمل کردن به دستورات و رهنمودهای قرآن کریم است.
وی با بیان اینکه قرآن محکم ترین و بهترین راه را در مقابل ما قرار می دهد، گفت: در زندگی روزمره انسان، راه های انحرافی زیادی وجود دارد که شیطان رجیم انسان را گمراه می کند، تنها راهی که خدعه ای در آن وارد نمی شود راه قرآن است اگر با قرآن مانوس باشیم ما را به بهترین راه و سعادت می رساند.
معبودی ابراز کرد: قرآن کریم انسان را از ظلم و ستم دوری می کند، شرط استفاده از قرآن این است که انسان ظالم نباشد که این تأکید قرآن است، قرآن کریم شفا است و ثمره می دهد که ثمره اش در آن است که ظالم نباشیم.
وی در پایان گفت: یکی از راه های استفاده بیشتر از قرآن، پناه بردن به خداست در هنگام تلاوت قرآن، تدبر و تفکر نیز لازمه تلاوت قرآن است تا پله های ترقی را طی کنیم و اگر نسبت به تلاوت قرآن بی تفاوت باشیم ضرر خواهیم دید.
 
 4001/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها