دوست و همرزم شهیدبصیر :

می گفت که از قافله شهدا جا مانده ایم

نجات بخش گفت:حاج حسین بعد از پایان عمليات، با ديدن شهدا در گوشه اي مي نشست با حسرت مي گفت: «چگونه اين عزيزان به شهادت مي رسند و ما هنوز در پشت اين قافله مانده ايم».
کد خبر: ۸۸۷۲۹۷۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج ، حسین نجات بخش دوست و همرزم شهید حاج حسین بصیر درباره روزهای قبل از انقلاب شهید بصیر گفت: آن روزها در همسایگی هم زندگی می کردیم. ماه محرم که از راه می رسید، در مسجد صاحب الزمان(عج) فریدونکنار، مداحی می کرد.
 
وی ادامه داد: فردي مؤمن و معتقد بود و از همان ابتدای نوجوانی، علاقه زیادی به مسائل ديني داشت. بعضي از دوستانش نقل مي كنند كه حاجي نماز شبش را ترک نکرد و بيشتر اوقات به آنها تذكر مي داد كه برای داشتن روحیه ای آماده، مكروهات را كنار بگذارند.
 
نجات بخش در ادامه به خصوصیات اخلاقی شهید اشاره کرد: حاجی با اينكه يكي از نيروهاي مخلص سپاه و از فرماندهان مناطق جنگي بود، همیشه خودشان را يك بسيجي معرفي مي كردند. حتي يك بار هم پیش نیامد كه به رزمنده ها دستور بدهد که  فلان کار را به زور انجام دهد.
 
وی درباره روابط شهید بصیر با دوستان و همرزمانش اذعان داشت: در جبهه همیشه می گفت كه دوستان و همرزمانم شهيد شدند و من نمي دانم كه چرا شهادت قسمتم نمی شود و از این فیض الهی بی بهره ام.
 
همرزم شهید بصیر تاکید کرد: رزمنده ها، حاج بصير را شخصيت و نيروي فرا منطقه اي حساب می کردند و به او عشق می ورزیدند.
 
وی در ادامه گریزی به فعاليت هايي شهید بصیر در پشت جبهه زد: در دوران جنگ، حاج حسین مغازه آلومینیوم سازی داشت که از این راه امرار معاش می کرد که در طول جنگ، آن را فروخت و هزینه اش را در جبهه خرج کرد. او می دانست که در بعضی از مناطق جنگی، امکانات کمی دارد و خواست با این کارش، کمکی کرده باشد.
 
همرزم شهید بصیر خاطر نشان کرد: حاجی ابتدا فرمانده گردان يا رسول(ص) لشگر25 کربلا و در اواخر جنگ، جانشين این لشکر شد.  مهمترین کارش در عمليات ها، سازماندهی رزمنده ها بود تا با مشكلي برخورد نكنند. وی  قبل از هر عمليات، به رزمنده ها آموزش نظامی می داد تا مهارتشان را بالا ببرد. حاج حسین بعد از پایان عمليات، با ديدن شهدا در گوشه اي مي نشست با حسرت مي گفت: «چگونه اين عزيزان به شهادت مي رسند و ما هنوز در پشت اين قافله مانده ايم»
 
نجات بخش در ادامه اضافه کرد: شهید بصیر با شهادتش به همه ما درس از خودگذشتگی و ایثار داد. خیلی از دوستانش، در مراسم تشییع پیکرش حاضر شدند تا بگویند که دوستدار اویند. آيت الله روحاني، امام جمعه بابل در تشییع پیکر حاجی به سخنرانی پرداخت و گفت: «حاج حسين به تمام معني يك بصير بود.
 
همرزم شهید بصیر در پایان افزود: شهدا با شهادت خود، درس آزادگی و از خودگذشتگی به ما دادند و یقینا همین شهدا بودند که اسلام را زنده نگه داشته اند و باید تلاش کنیم که راه آنها را ادامه دهیم و نگذاریم که راهشان به فراموشی سپرده شود.
ارسال نظرات