خبرهای داغ:
همزمان با شب شهادت امیرالمومنین(ع)؛

اجتماع بزرگ عزاداران «لبیک» در کرمانشاه برگزار می‌شود

دبیر اجتماع بزرگ عموم عزاداران امیرالمومنین(ع) و مدافعان حرم آل‌الله کرمانشاه، از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران «لبیک» در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۹۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
محمد مسلم مقدسی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران با عنوان «لبیک» همزمان با شام شهادت امیرالمومنین علی (ع) خبر داد.
 وی هم‌افزایی هیئات مذهبی کرمانشاه و عمل به منویات رهبری  را از اهداف برگزاری این اجتماع عنوان و تصریح کرد: این اجتماع بزرگ برنامه بسیار وسیعی است که از سال ۸۵ آغاز شده و علی رغم اینکه با محوریت هیئت محبان حضرت علی اکبر(ع) حسینیه مقدسی برگزار می‌شود آن را با نام هیئت مشخصی نگذاشتیم و هدفمان هم‌افزایی همه هیئات است.
دبیر اجتماع بزرگ عموم عزاداران امیرالمومنین(ع) و مدافعان حرم آل‌الله، این برنامه را یکی از بزرگترین اجتماعات عزاداری در کرمانشاه برشمرد و گفت: این برنامه هر ساله از سال ۸۵ با انبوه عزاداران و شیفتگان حضرت امیرالمومنین(ع) همزمان با شام شهادت ایشان در میدان غدیر کرمانشاه(شهناز سابق) برگزار می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: از مهمترین ویژگی‌های این برنامه، این است که به نام هیچ هیئت، ارگان و نهادی نبوده و کاملا مردمی و با حضور همه هیئات مذهبی است که طی آن همه هیئات زیر یک بیرق جمع می‌شوند.
دبیر اجتماع بزرگ عموم عزاداران امیرالمومنین(ع) و مدافعان حرم آل‌الله، با اشاره به برگزاری اجتماع امسال تحت عنوان «لبیک» گفت: برنامه امسال به اسم شهدای مدافع حرم و شهید شاخص سال «شهید جعفری» است.
 وی با اشاره به وقایع تروریستی اخیر رخ داده در تهران گفت: متاسفانه بعد از این حوادث جو بدی برعلیه منطقه کرمانشاه شکل گرفت و هدف ما این است که با حضور پرشور و دشمن شکن مردم کرمانشاه در این برنامه خلاف مباحث مطرح شده در مورد استان به اثبات برسد.
مقدسی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در کارهای فرهنگی «آتش به‌اختیار باشید» به لطف خدا یک برنامه و اجتماع وسیعی صورت می‌گیرد و در این برنامه گلریزانی نیز برگزار و پولی جمع‌آوری خواهد شد تا زندانیان جرائم غیرعمد و دیه استان آزاد شوند.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه بزرگترین برنامه عزاداری استان است و امیدواریم همه مسئولین و بزرگان استان چون هر ساله در این مراسم شرکت کنند. همچنین از عموم مردم کرمانشاه دعوت می‌شود تا به همراه خانواده هایشان و با پرچم لبیک یا زینب در این مراسم حضوری پرشور و دشمن شکن داشته باشند.
دبیر اجتماع بزرگ عموم عزاداران امیرالمومنین(ع) و مدافعان حرم آل‌الله، زمان این مراسم را ساعت ۲۲ شامگاه جمعه ۲۶ خرداد و مکان آن را میدان غدیر(شهناز سابق) کرمانشاه اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در این مراسم با توجه به وقایع اخیر - که باعث طرح مباحثی نسبت به استان کرمانشاه شده است- بسیار ضروری است. هم‌چنین این مراسم توسط رسانه‌های ملی پوشش داده می‌شود.
وی بار دیگر هدف از برگزاری این برنامه را هم افزایی هیئات مذهبی و عمل به منویات رهبری در خصوص هیئات مذهبی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری هیئات مذهبی را ارتش‌های پنهان نظام دانستند و ما نیز با توجه به این فرمایشات باید عملکرد خوبی ارائه دهیم.
دبیر اجتماع بزرگ عموم عزاداران امیرالمومنین(ع) و مدافعان حرم آل‌الله گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک کرمانشاه از تمام اقشار مردم کرمانشاه از شیعه و سنی، تا اصناف و بازاریان و مردم استان دعوت می‌کنیم تا در این اجتماع بزرگ حضور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از وقایع اخیر فضای بدی در مورد کرمانشاه شکل گرفته که امیدواریم با حضور مردم در این اجتماع بتوانیم معرفی خوبی از استان شهید پرور کرمانشاه با شهدای مدافع حرمش داشته باشیم.
مقدسی از حضور حدود ۱۰ هزار نفر در اجتماع سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همین جمعیت و شاید بیشتر حضور داشته باشند




ارسال نظرات
آخرین اخبار