یک دانشجوی دکترا:

« آتش به اختیار» حکم حکومتی از سوی ولی فقیه به دانشجویان است

دانشجوی دکترای دانشگاه تربت حیدریه بیان داشت: عبارت آتش به اختیار یک حکم حکومتی از سوی ولی فقیه جامعه اسلامی به دانشجویان است که قشر دانشجو و تحصیلکرده نباید منتظر دستگاه‌های بالادستی بمانند و با برنامه و راهکار منطقی در مدیریت‌های کلان کشور تاثیر‌گذار باشند.
کد خبر: ۸۸۷۳۶۹۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
جواد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و افزود: عبارت آتش به اختیار برای امروز جامعه دانشجویی یک حکم حکومتی از سوی ولی فقیه جامعه اسلامی است که قشر دانشجو و تحصیلکرده نباید منتظر دستگاههای بالادستی بمانند و با برنامه و راهکار منطقی در مدیریت های کلان کشور تاثیر گذار باشند.
 
وی تصریح کرد: این فرمان از سوی رهبری نظام، فرمان جدیدی نیست و ایشان خیلی قبل تر هم بارها از قشر دانشجو تقاضا کردند که در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی وارد شوند، زیرا از جنبش دانشجویی بعنوان یک قشر فعال و تاثیر گذار یاد کرده و معتقدند که می‌تواند در مدیریت های خرد و کلان کشور تاثیر گذار باشند.
 
دانشجوی دکترای دانشگاه تربت حیدریه با بیان اینکه، نباید از این عبارت رهبری در دانشگاهها سوء استفاده شود، گفت: برخی از این عبارت بعنوان تندروی و یا فعالیت بدون برنامه در مراکز علمی یاد کردند که به هیچ عنوان این برداشت ها صحیح نیست، آتش به اختیار برای کسانی است که دلسوز انقلاب و نظام هستند و می توانند با انتقادات، برنامه ها و راهکارهای منطقی، اختلال و یا تعطیلی مراکز فکری و فرهنگی کشور را برطرف کنند.
 
ایزدی خاطر نشان کرد: یکی از مبانی و مصداق های عبارت آتش به اختیار تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و مطالبه گری از سوی دانشجویان بر مسئولان و برای مردم است که می تواند این مطالبه گری ها منجر به اتفاقات خوشایندی در حوزه های مختلف بشود، بعنوان مثال اگر در منطقه و شهرستانی مراکز علمی و دانشگاهی فراوانی وجود دارد قشر دانشجو باید یکی از دغدغه های مهم خود را برای پیشبرد اهداف آن منطقه بکار بندد.
 
وی ادامه داد: شهرستان تربت حیدریه با ۷ مرکز دانشگاهی و بالغ بر ۱۲ هزار دانشجو شرایط مناسبی را برای تعبییر منطقی عبارت آتش به اختیار رهبری فراهم کرده که هم در حوزه فرهنگی و آسیب های اجتماعی و هم در حوزه اقتصادی و تولید با تقویت فعالیت های دانش بنیان می تواند نقش بسزایی در پیشرفت منطقه تربت حیدریه داشته باشد.
 
این دانشجوی رشته دکترا اظهار داشت: دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی می توانند از طریق مناظره ها، تریبون های آزاد و فعالیت های از این قبیل مسئولان هر منطقه را به دانشگاه ها فرابخوانند و از آنها مطالبه گری کنند، این مصداقی از عبارت آتش به اختیار رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها