خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین:

پرونده سند 2030 با هوشیاری، بصیرت و امر به معروف بسته شد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مردم مؤمن و انقلابی کشور نشان دادند حاضر نیستند ننگ 2030 را بپذیرند، گفت: پرونده سند 2030 با هوشیاری، بصیرت و امر به معروف بسته شد.
کد خبر: ۸۸۷۴۱۵۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: باید از امیرمؤمنان (ع) برای دستیابی به تقوا مدد بگیریم زیرا نفوذ ولایی این امام همام (ع) ما را متحول می‌کند و کیمیای وجودی همه انسان‌ها است.

امام علی (ع) به جرم عدالت طلبی به شهادت رسید

 وی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع)، تصریح کرد: همه مستضعفان عالم اراداتمند امام علی (ع) هستند. ایشان را به جرم عدالت طلبی، دلدادگی در پیشگاه معبود، ایمان، تقوا، صداقت و جوانمردی در محراب عبادت به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: محبت امیرمؤمنان (ع) در دل‌های ما شعله ور است و با این امام عزیز بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی می‌توان بیعت کرد.

با امیرالمؤمنین (ع) عهد کنیم که یاور حق باشیم

 امام جمعه قزوین افزود: اولین بیعت ما این است که باید تعهد دهیم که تا زنده هستیم حق را شناخته و از آن حمایت کنیم و در این امر پیرو مولای خود، امام علی (ع) هستیم.

وی اضافه کرد: بیعت دوم، توجه به دغدغه امام علی (ع) نسبت به محرومان و مستضعفان جامعه بود و ما با امام خود بیعت می‌کنیم که حامی و یاور مظلومان و دشمنان ستمگران باشیم؛ محرومانی که امروز زیر بار ظلم و ستم در کشورهای یمن، بحرین، عربستان، عراق، سوریه و آفریقا حضور دارند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: امام علی (ع) در محراب مسجد و در حال نماز فرقشان شکافته شد؛ بنابراین تعهد ما به امام خود این است که تا عذر خاصی نداریم نمازهای خود را در مساجد و به جماعت به جای آوریم.

بر مبنای توحید و بر محور ولایت کنار یکدیگر باشیم

 عابدینی عنوان کرد: یکی از سفارشات امیرمؤمنان (ع) همراهی و همیاری مؤمنان با یکدیگر و ایجاد وحدت و انسجام بین مسلمانان بود؛ ما هم تعهد می‌دهیم که بر مبنای توحید و بر محور ولایت کنار یکدیگر باشیم

وی ابراز کرد: ما باید با زبان، مال و هر امکان دیگری که داریم از فقرا، محرومان، یتیمان و مستضعفان عالم حمایت کنیم و با امام خود بیعت می‌کنیم که تشنه قرآن، معارف دینی و اخلاق مداری باشیم و سیره پیامبر (ص) و اخلاق علوی را در زندگی خود پیاده کنیم.

برکت را باید از شب قدر کسب کنیم

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شب قدر و بزرگداشت شبهای احیا، اظهار کرد: باید بدانیم که زندگی بدون برکت، زندگی مشقت بار و پر از غم و غصه خواهد بود و این مشکلات و گره‌ها فقط به دست خدای متعال باز می‌شود و خداوند فرموده که برکت را باید در شب قدر کسب کنیم.

امام جمعه قزوین با طرح این سوال که عظمت شب قدر به چیست، تصریح کرد: در شب قدر می‌توانیم برکتی را به دست بیاوریم که هزار ماه این توانایی و برکت را ندارد؛ اگر این شب در زندگی ما غائب باشد زندگی ما بی‌برکت خواهد شد و ما می‌توانیم با بهره جویی از همین یک شب قدر، برکتی بیشتر از هزار ماه را طی یک سال در زندگی خود جاری کنیم.

شب قدر شب نزول قرآن، ولایت امیرالمؤمین (ع) و ائمه اطهار (ع) است

 وی با بیان اینکه شب قدر تنها شب نزول قرآن نیست، بلکه در این شب ولایت امیرمؤمنان (ع) و فرزندان ایشان نیز نازل شد، گفت: این کلام رسول خداست که قرآن و ثقلین از یکدیگر جدا نخواهند شد.

عابدینی افزود: انسان با شب قدر به بالاترین مقام‌های انسانی و معنوی دست پیدا می‌کند اما بدون این شب پر برکت به هیچ جا نمی‌رسد؛ زیرا این شب همه زندگی انسان را تنظیم کرده و آینده ما را روشن و موفقیت‌های انسانی را تنظیم و تضمین خواهد کرد.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: در شب قدر چه بخواهیم؟ نباید خواسته‌های پیش پا افتاده در این شب بخواهیم بلکه باید ظرف این خواسته‌ها را گسترش بدهیم. درخواست امنیت جهانی برای همه عالم، نشر ایمان و عقیده برای همه مردم، ظهور منجی عالم بشریت (عج)، وحدت بین مسلمانان جهان، رفع کینه و کدورت‌ها و بلاها برای همه اهل عالم، انس و علاقه به قرآن و اهل بیت (ع) باید جزو دعاهای ما باشد.

روز قدس، روز عزت، قدرت نمایی و انسجام جهانی همه مسلمانان است

وی به اهمیت آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس هم اشاره و تأکید کرد: روز قدس، روز عزت، قدرت نمایی و انسجام جهانی همه مسلمانان و بلکه همه مستضعفان در برابر استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در تقویم کشور ما دو روز 22 بهمن و روز قدس جزو راهپیمایی‌های مهم مردم ماست؛ 22 بهمن روز انسجام و وحدت انقلابی ملت ایران است و روز قدس وحدت جهانی است و باید همه مستضعفان را برای مقابله با استکبار جهانی آماده کنیم.

 امام جمعه قزوین ابراز کرد: گاهی برخی از سیاستمداران کج اندیش مثل فتنه گران و حامیان آن‌ها که درک درستی از نقشه بین‌المللی اسلام ندارند، نسبت به شعارهای روز قدس موضع‌گیری کرده و برخورد جاهلانه و کودکانه دارند، این افراد هیچ زمانی درک نکردند نقشه انبیاء (ع) و امیرمؤمنان (ع) و قرآن چه بود؟ علت ظهور چیست و حادثه عاشورا و کربلا و غدیر به دنبال پیاده سازی چه امری بوده است؟

 روز قدس چشم انداز اسلام را به جهان نشان دهیم

وی گفت: کسی که ایمان و تقوا ندارد فهم درستی از شعائر الهی نخواهد داشت، در روز قدس باید بتوانیم چشم انداز اسلام را به جهان نشان دهیم و همه مستضعفان را برای ظهور حضرت مهدی (عج) آماده کنیم.

سند 2030 کاپیتولاسیونی بود که با امر به معروف کنار گذاشته شد

وی به فتنه‌های بنی‌صدر که در نهایت منجر به عزل او شد اشاره و اظهار کرد: بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا به خاطر بی‌لیاقتی برکنار شد و به جای اینکه بیدار شود و از کارهای اشتباه گذشته درس بگیرد، کارهای بدتری را مرتکب شد و مجلس به عدم کفایت سیاسی او رأی داد و در نهایت امام خمینی (ره) هم این جرثومه نالایق را از پستی که به دروغ، ریا و نفاق به دست آورده بود، عزل کرد.

 عابدینی به بسته شدن پرونده سند 2030 هم اشاره و اذعان کرد: پیش از انقلاب تا به امروز ما با کاپیتولاسیون‌های زیادی روبرو بودیم که با بصیرت، هوشیاری و امر به معروف پرونده آن‌ها بسته شد که نمونه آن سند 2030 بود که الحمدلله در جلسه شورای انقلاب فرهنگی کنار گذاشته شد و افرادی که با عجله این سند را امضا کرده بودند ناچار شدند آن را کنار بگذارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین سالروز شهادت مجاهدان جوانمرد، پیروان امیرالؤمنین (ع) شهید بخارایی، شهید امانی، صفارهرندی، شهید نیک‌نژاد که در برابر کاپیتولاسیون سیاسی قیام کرده بودند را گرامیداشت، و تأکید کرد: اقدامات آن شهدای والامقام فضای جامعه را به سمتی هدایت کرد که امروز هم مردم در مقابل کاپیتولاسیون‌هایی نظیر 2030 قیام می‌کنند، آن را کنار می‌گذارند و اجازه اجرایی شدن آن را نمی‌دهند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کنار گذاشتن سند 2030 به واسطه امر به معروف و نهی از منکر رقم خورد، افزود: همان‌هایی که سند 2030 را با عجله و شتاب به امضا رساندند، ناچار شدند آن را کنار بگذارند و این مهم به برکت فهم، هوشیاری، بصیرت، امر به معروف و نهی از منکر مردم و تکبیرهای محکم مؤمنان و نمازگزاران در نمازهای جمعه سراسر کشور به دست آمد و مردم با اینکار پیام خود را به مسئولان رساندند و گفتند که ما این ننگ را نمی‌خواهیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها