مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام :
سردار حسینی گفت:دانشجو انقلابی باید جریان ساز و مطالبه گر باشد، باید تحول گرا و خلاق باشد و با نشاط به برنامه های دانشگاهی شور و حال دهد، دانشجوی بسیجی باید نمونه و الگوی درس خوان در دانشگاه باشد تا تاثیرگذاری بیشتری در بین دانشگاهیان داشته و با تعامل سازنده به روشنگری پرداخته و در جامعه مثمر ثمر باشد.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۷۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های استان ایلام با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان در تالار کوثر واقع در مجتمع فرهنی لاله ایلام برگزار شد.

محور مباحث مطرح شده در این جلسه برنامه های اجرایی در سه حوزه اردوهای جهاید، طرح ولایت و حلقات صالحین دانشجویی بود که دانشجویان در این نشست صمیمی به ذکر مشکلات پیش رو و ارائه گزارشکار خود پرداختند.

در ادامه سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) ابراز داشت: آخرین کلامی که امام علی(ع) در لحظه شهادت فرمودند"فزت و رب الکعبه" بود کلمه رستگاری معانی عمیقی را در بر دارد.

وی افزود: در مباحث اومانیسم مرگ زوال زندگی و پایان زندگانی بشر قلمداد می شوداما در فرهنگ ناب اسلامی مرگ در واقع آغاز زندگی است.

سردار حسینی یادآور شد: اگر دیروز ابن ملجم فرق علی(ع) را شکافت به ظن خود با این کار مانع بزرگی را از سر راه اسلام برداشته و امروز امثال ابن ملجم ها در دنیا فراوان استو این موضوع چند بار در تاریخ اتفاق افتاده است.

فرمانده سپاه استان ایلام، هدف از اجرای برنامه های بسیج دانشجویی را تاثیر گذاری در بین دانشگاهیان و جامعه و بعد تمرین مدیریتی در سالهای دانشجویی دانست و گفت: تربیت نیروی هم طراز انقلاب هدف نهایی برنامه های بسیج دانشجویی است و این برای جامعه اسلامی خیلی مهم است. تربیت مدیران انقلابی که آینده جامعه اسلامی را بدست خواهند گرفت.

سردار حسینی افزود: شاخصه دیگر اهداف بسیج دانشجویی در دانشگاه ها تاثیر گذاری روی جوانان و جامعه دانشگاهی است، دانشجویان بسیجی باید بتوانند آنقدر خوب کار کنند و از هر لحاظ نمونه باشند که بتوانند با دانشجویان دیگر ارتباط گرفته و آنها را جذب نمایند.

وی تاکید کرد: دانشجو انقلابی باید جریان ساز و مطالبه گر باشد، باید تحول گرا و خلاق باشد و با نشاط به برنامه های دانشگاهی شور و حال دهد، دانشجوی بسیجی باید نمونه و الگوی درس خوان در دانشگاه باشد تا تاثیرگذاری بیشتری در بین دانشگاهیان داشته باشد.

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: دانشجویان بسیجی می توانند با تعامل سازنده در دانشگاه نقش آفرین باشند منظور از تعامل این نیست که از اعتقادات و آرمان و مطالبات به حق خود کوتاه بیاید.بلکه با تعامل سازنده می تواند به روشنگری پرداخته و در جامعه مثمر ثمر باشد.

سردار حسینی افزود: دانشجو بسیجی باید در دانشگاه جریان سازی کند و با علم کافی و قدرت بیان خوب در مباحث سیاسی و اجتماعی ابراز عقیده کند، باید بتواند در این حوزه ها مانور دهد و جامعه را بیدار نماید.

وی در ادامه گفت: انقلابی گری عمل کردن به معنای خشونت و بی برنامگی نیست بلکه به معنای تحول مثبت و اثرگذار است، در بحث مطالبه گری از مسئولان و دولت نباید محافظه کاری شود.حضور فعال و در صحنه حاضر بودن مهم است، حضور در میدان مطالبه گری با صدور بیانیه های روشنگری مهم است.

وی در ادامه به بحث اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: در تعریف محرومیت روستاها و دهات را در سه طبقه نمره گذاری کرده اند که 9،8،7داده اند و دهات با نمره گذاری 9 بعنوان محرومترین دهات برای عمران و آبادانی مدنظر هستند.این رتبه بندی ها از طرف دولت انجام شده است.

سردار حسینی در ادامه اضافه کرد:در بحث عمران دهات 4 میلیارد تومن برای تجهیز زیر ساخت های دهات در بخش های بهداشت، ساخت مدرسه و مسجد، رفع مشکل برق، آسفالت و ... در نظر گرفته شده است و 10 میلیارد تومان نیز به حوزه های اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شده است.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در حسینیه و افطار دانشجویان پایان بخش این نشست صمیمی فرمانده سپاه استان با مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان بود.


ارسال نظرات