امام جمعه شهرستان درگز:

همان وظیفه‌ای که مردم زمان امام علی(ع) نسبت به او داشتند امروز ما در مقابل ولی فقیه خود داریم

امام جمعه شهرستان درگز بیان داشت: همان وظیفه ای را که مردم زمان امام علی (ع) در برابر او داشتند امروز ما نیز در مقابل ولی زمان خود یعنی مقام معظم رهبری داریم.
کد خبر: ۸۸۷۴۶۸۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام حسین ملکی در مراسم احیای شب قدر که  در حسینیه ثار الله ناحیه مقاومت بسیج درگز برگزار شد، اظهار داشت:
 در خصوص شخصیت و عظمت حضرت علی علیه السلام، بزرگان زیادی سخن گفته اند و حتی در تاریخ شاهد هستیم که دشمنان ایشان نیز در بیان اوصاف آن حضرت سخن بسیار گفته اند.
 
وی گفت: خداوند متعال دو ولایت تکوینی و تشریعی دارد، چرا که صاحب عالم و آدم است و این ولایت را به پیامبر(ص) خود و حضرت علی (ع) افاضه نموده است.
 
ملکی در ادامه افزود: ولایت امیر المومنین(ع) ولایت قوسیه الهی است، ولایت او ولایت الله و عشق به او عبادت و پیروی از او فریضه ای سیاسی، الهی و عبادی است.
 
وی امیر المونین را فردی اسوه، الگو، و سرمشق برای انسان ها دانست و گفت: انسان در زندگی خود همواره نیاز به الگو دارد، به معلم و به کسی که از هر لحاظ کامل باشد و حضرت علی علیه السلام دارای چنین خصوصیاتی است.
 
ملکی در ادامه افزود: همان وظیفه ای را که مردم زمان امام علی (ع) در برابر او داشتند امروز ما نیز در مقابل ولی زمان خود یعنی مقام معظم رهبری داریم.
 
امام جمعه درگز گفت: خداوند در قرآن کریم دو الگو و اسوه را برای ما معرفی می کند، یکی امام نار و دیگری امام نور.
 
ملکی گفت: دین و قرآن معیار ها و الگو هایی را برای ما معرفی می کنند که دارای خصوصیات علم، نص و عصمت باشند.
 
امام جمعه شهرستان درگز در توضیح این خصوصیات افزود: یکی از خصوصیات امام علم و برتری است، بدان معنا که امام می بایست در برابر هیچ سوالی فرو نماند و خصوصیت دیگر، نص و عصمت است که خداوند متعال معین می کند و دلیل آن اعتماد سازی است، وقتی مردم بدانند که رهبرشان را خدا معرفی کرده است و از روی هوا و هوس سخن نمی گوید به او اعتماد می کنند.
 
وی با بیان اینکه حوزه امامت این سه خصوصیت را شرعا، عقلا و نقلا نیاز دارد گفت: عقلایی نیست که بگوییم پیغمبر اسلام (ص) بعد از 23 سال ولایت، امت بعد از خود را بدون امام بگذارد و به خود مردم واگذار نماید.
 
وی در بیان لزوم وجود رهبری بعد انقلاب اسلامی ایران نیز گفت: آیا می توان گفت پس از انقلاب اسلامی و با توجه به اهدای شهدای فراوان در این راه دیگر نیازی به رهبری نیست و حاکمیت را به حال خود رها نمود، حاکم باید کسی باشد که ادامه دهنده راه امام و آرمان‌های او باشد لذا امام خمینی (ره) بارها و در مواقع مختلف و نیز در گفتار و نوشتار خود آیت الله خامنه ای را  به عنوان الگویی بعد از خود معرفی نمودند.
 
 خاطر نشان می شود؛ قرائت قرآن کریم، ذکر روضه، نوحه و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها