مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حُرمشهد:

خط ولی فقیه در عصرغیبت، مداومت در حفظ خط امام زمان (عج) است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حُرمشهد بیان داشت: خط ولی فقیه در عصرغیبت، مداومت در حفظ خط امام زمان (عج) است.
کد خبر: ۸۸۷۵۳۹۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام نوروزی در جلسه هم اندیشی مسئولین و مدیران قرارگاه بصیرتی ناحیه مقاومت بسیج حُر مشهد در محل اتاق جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در مقام تبیین جایگاه ولایت فقیه گفت: آیات شریفه قرآن و روایات بر این حقیقت اشاره کرده اند که حق حاکمیت اصالتاً برای خداست و این حق را خداوند به پیامبر اسلام(ص) و پس از آن حضرت، به امامان معصوم(ع) و در زمان عدم دسترسی به امام معصوم(ع) و در زمان غیبت، طبق مضامین وارده غیرآشکار آیات و مضامین وارده آشکار روایات به ولی فقیه داده است و تنها کسی که حق حاکمیت و مشروعیت دارد ولی فقیه است و حق حاکمیت همه مسئولان دیگر با نصب و در طول ولی فقیه مشروعیت دارد و در همین راستا صاحب جواهر از علمای برجسته شیعه در مقام تبیین جایگاه ولایت فقیه این چنین می فرماید«كسى كه در ولايت فقيه وسوسه كند، طعم فقه را نچشيده است و معنا و رمز كلمات معصومين(ع) را نفهميده است».

وی در ادامه تبیین جایگاه ولایت فقیه با الهام از بیان نورانی امام خمینی رحمت الله علیه اهمیت ولایت فقیه را یادآورشد و افزودحضرت امام(ره) می فرماید: «ولایت فقیه در کار نباشد طاغوت است» یا خداست يا طاغوت. اگر با امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است. وقتی غیر مشروع شد، طاغوت است. اطاعت او اطاعت طاغوت است. وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتی از بین می رود که به امر خدای تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود».

 
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حُرمشهد با اشاره به اظهار نظرهای غیر اصولی و غیر ارزشی از مبانی حکومتی و مبانی ولایی چنین اظهار داشت:  اعتقاد به این که امام علی علیه السلام مبنای ولایت و حکومت را مردم و انتخاب مردم می دانستند در حقیقت افتادن در باتلاق استحاله اعتقادی نسبت به مبانی حکومت اسلامی است و از این اتفاق در حقیقت افتادن در دام سکولاریسم استشمام می شود.
 
وی در پایان گفت: مشروعیت و مقبولیت دو محور مکمل هم در عرصه جایگاه ولی فقیه در حکموت دینی می باشند که باید هرکدام را با تفاسیر خاص خود توجه داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها