خبرهای داغ:
رئیس مجمع بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

استقلال جمهوری اسلامی از قدرت نرم و مردم‌سالاری حاکم در آن است

رئیس مجمع بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: نظام جمهوری اسلامی شرایطی را رقم زده است که تمام مسلمین جهان، ایران را به عنوان یک کشوری می‌شناسند که به معنای واقعی استقلال سیاسی دارد و مردم در تعیین سرنوشت خودشان اثربخش هستند.
کد خبر: ۸۸۷۷۰۹۶
|
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
استقلال جمهوری اسلامی از قدرت نرم و مردم‌سالاری حاکم در آن است
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پروفسور محمدعلی زلفی‌گل شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید اظهار داشت: خدا را باید شکر کنیم که در منطقه و حکومتی زندگی می‌کنیم که برای جهان اسلام الگو شده است و بسیاری از سران کشورهای اسلامی، جمهوری اسلامی را برنمی تابند.

وی افزود: قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری حاکم در نظام جمهوری اسلامی شرایطی را رقم زده است که تمام مسلمین جهان، ایران را به عنوان یک کشوری می‌شناسند که به معنای واقعی استقلال سیاسی دارد و مردم در تعیین سرنوشت خودشان اثربخش هستند و تحت سلطه هیچ کشوری نیست و برای خود تصمیم می گیرد و عمل می کند.

* باور و نگاه مردم به حاکمیت و نظام است

رئیس مجمع بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: مسلمانان کشورهای اسلامی و دنیا این را پذیرفته‌اند که امروزه جامعه اسلامی در شرایط مختلف هر سال یک انتخابات برگزار می کند و این انتخابات به گونه ای است که نتایج آن قابل پیش بینی نیست و مردم سرنوشت جامعه را رقم می‌زنند و در قالب چهارچوب و قوانینی که جاری و ساری است انجام می شود.

وی با بیان اینکه نگاه مردم و باور آنان به یک حاکمیت و نظام است، تأکید کرد: اکنون دنیا جمهوری اسلامی را باور کرده و علی رغم اینکه تلاش خود را می کنند، برای آمریکا و سایر قدرت ها سخت است که بدون نظر آنها رأی بدهد و تصمیم بگیرد.

زلفی‌گل تصریح کرد: به برکت خون شهدا، جمهوری اسلامی این شرایط را کسب کرده و امروز می بینیم که قدرت سخت نظامی جمهوری اسلامی با استفاده از سامانه موشکی قدرتی عظیم است.

* مردم سالاری دینی در کشور موجب وحدت و انسجام ملی می‌شود

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی در کشور موجب وحدت و انسجام ملی می‌شود که افراد سیاسی، احزاب و افراد اثربخش این مسأله را باور کرده‌اند و از آن حمایت کرده‌اند.

رئیس مجمع بسیج اساتید سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه افزود: سپاه قهرمان ما کار خود را به موقع انجام داد و مردم بسیار خوشحال هستند و ما باید تلاش کنیم در هر عرصه ای نقش مردم را بیشتر و پررنگ تر کنیم و سرمایه‌ای ملی ـ اجتماعی نظام را افزایش و مقبولیت نظام را در جامعه ارتقاء دهیم.

وی گفت: شما اساتید بسیجی به عنوان افراد فرهیخته و صاحب‌نظر می توانید در فرهنگ‌سازی جامعه بسیار مؤثر باشید و هر استاد در گروه و دانشکده اش از نظر علم شاخص باشد، باید بیشتر تلاش کند و کمتر توقع داشته باشد.

زلفی‌گل عنوان کرد: یک استاد بسیجی باید بذر امید را در کلاس بکارد و با نظمی که دارد به موقع سر کلاس حاضر شود و به موقع درس بدهد و به موقع امتحان بگیرد و به موقع جواب دانشجو را بدهد. اگر این کارها را بکنیم با عمل‌ خود نشان دهیم که دلمان برای کشورمان می سوزد و دوست داریم بیشتر یاد بگیریم که این امیدها به یک جامعه بانشاط و جامعه ای که امید به زندگی در آن افزایش یافته و این تکلیفی است که از یک استاد بسیجی انتظار می رود.

وی خاطرنشان کرد: استادی دانشگاه یک نعمتی بسیار بزرگی است که خداوند به انسان می‌دهد و از نظر وجاهت اجتماعی و از نظر جایگاه اجتماعی یکی از بهترین رسالت‌ها و مشاغل عظیمی است که در کل دنیا وجود دارد و به همین دلیل است که جایگاه اساتید و فرهیختگان یک جایگاه ویژه ‌ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات