خبرهای داغ:

«آتش به اختیار»، فرمانی در راستای سایر فرامین امام خامنه ای است

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه تعابیر مختلفِ رسانه های بیگانه و دشمنان انقلاب اسلامی نسبت« آتش به اختیار»رهبر انقلاب نشان دهنده ترس آنها از اثرگذار بودن آن است، تصریح کرد:این فرمان جدیدی از سوی مقام معظم رهبری نیست بلکه در راستای سایر فرامین ایشان صادر شده است.
کد خبر: ۸۸۷۹۹۹۰
|
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، دکترفرشته روح افزا عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در تبیین فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان انقلابی در خصوص «آتش به اختیار» آن را کاری اثرگذار دانست که در راستای فرمان های متعدد فرمانده کل قوا به نیروهایش ابلاغ شده است.

واهمه رسانه های بیگانه و ضدانقلاب از اثرگذار بودن فرمان « آتش به اختیار» رهبر انقلاب

وی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه هر زمان کار اثرگذاری از سوی مقام معظم رهبری پیشنهاد داده می شود، رسانه های بیگانه و معاند انقلاب اسلامی و اپوزیسیون خارج نشین، شروع به هجمه شدید نسبت به آن می کنند، افزود: آنان قصد دارند به نوعی از نظر فکری و فرهنگی، ریشه این کار را بزنند.

این استاد دانشگاه، با بیان این مطلب که فرمان «آتش به اختیار» خیلی وقت است در راستای سایر فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شده است، خاطرنشان کرد: در فرمان های قبلی در جبهه فرهنگی با دشمن تن به تن نبودیم اما امروزه در جنگ تن به تن فرهنگی وارد شده ایم و باید جلوی نفوذ فرهنگِ مبتذل و آفت زده ی  غربی به کشور را بگیریم.  

این کارشناس مسائل فرهنگی اجتماعی، به تعابیر مختلفِ رسانه های بیگانه و دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به این فرمان اشاره کرد و گفت: اینکه برخی آن را هرج و مرج طلبی، بی قانونی تعبیر می کنند یا می گویند از آن نتیجه ای حاصل نمی شود! بخاطر ترس از اثر بخش بودن فرمان «آتش به اختیار » است!.     

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان به روند ورود دشمن به مبحث فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد به ترتیب آن را شامل تذکرات معظم له در خصوص " تهاجم فرهنگی"، " جنگ نرم"، " شبیخون فرهنگی" و در نهایت " نفوذ فرهنگی" دانست و افزود: حال بحث "نفوذ فرهنگی" به جایی رسیده است که ایشان فرمان « آتش به اختیار» می دهند؛ یعنی همه افراد از تمام قوا (مقننه، مجریه، قضایی) همه دستگاه ها و NGOها و هر کسی که پشت هر سنگری قرار داد به دفاع بپردازد.

  «آتش به اختیار» در راستای فرمان های متعدد فرمانده کل قوا به نیروهایش

روح افزا ادامه داد: سال هاست که مقام معظم رهبری بحث "فرهنگ" را مطرح کرده اند، واقعا دستگاه های فرهنگی ما در این سال ها چه کردند؟ چه میزان تهاجم فرهنگی کم شد؟ چرا هیچ کدام از دستگاه های فرهنگی، NGOها و متولیان و متصدیان فرهنگی به نتیجه ای نرسیدند؟  نخواستند کاری کنند یا کار درستی انجام ندادند یا هماهنگ نبودند؟!

وی تصریح کرد: به هر حال مجموعه متولیان فرهنگی کشور نتوانسند به "جنگ نرم" غلبه کنند، لاجرم "شبیخون فرهنگی" و جریان " نفوذ" پیش آمد؛ پس اگر فرمانده کل قوا، فرمان « آتش به اختیار» ندهد دیگر از فرهنگ چیزی باقی نمی ماند!.

قطع امید رهبر معظم انقلاب از متولیان فرهنگی

این استاد دانشگاه با تأکید بر برداشته شدن قدم های مثبت در این مسیر فرهنگی گفت: به نظر می رسد رهبر انقلاب از کلیه دستگاه هایی که متولی فرهنگ هستند، قطع امید کرده اند! از قوای مقننه گرفته تا شوراهای عالی مانند فضای مجازی و انقلاب فرهنگی تا وزارت ارشاد و حتی روزنامه ها...

این کارشناس مسائل فرهنگی - اجتماعی با انتقاد از وجود هجمه ای تحت عنوان « حرف سیاسی»، « سیاسی کاری» در برخورد با تذکرات فرهنگی، آن را یک "خفقان گفتمانی" نامید و اظهار داشت: کشور ما کشوری اسلامی است و مدلش با تمام کشورهای دیگر فرق می کند، چرا که (سیاست ما از فرهنگ ما جدا نیست)! در بحث فرهنگی سند 2030 را داریم که بیگانه آن را برای ما نوشته است و پشت این کار سازمان ملل قرار دارد؛ چه کنیم که این حرکت سیاسی است! ما مورد هجمه فرهنگی از سوی سازمان ملل قرار گرفته ایم! حرف که می زنیم، می گویند که سیاسی کاری نکنید! یا هجمه فرهنگی از طرف BBC ؛ این خبرگزاری بلندگوی استعمار کهنه است، آن وقت می گویند: سیاسی حرف نزنید، سیاسی کاری نکنید!

قائم مقام شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان، گفت: این نوع برخوردها را انجام می دهند تا ما وارد خیلی از حرف ها نشویم! اما ما در جامعه اسلامی نباید گول این شعارها را بخوریم و تن به این فضاها بدهیم، بلکه باید متوجه باشیم که اینگونه نمی شود، کار فرهنگی کرد.     

همه با تمام توان فکری و ذهنی باید در خدمت فرمانده کل قوا باشیم

روح افزا با بیان اینکه ما وظیفه داریم با همه توان ( توان فکری – ذهنی) در خدمت فرمانده کل قوا باشیم، گفت: نفوذ فرهنگی به سبک زندگی ، دین، استقلال فرهنگی و استقلال اقتصادی .. ما لطمه می زند از این رو با توجه به اینکه سیاست ما از دیانت مان جدا نیست، فرمان «آتش به اختیار»، دفاع و حفظِ  سبک زندگی، حریم های دین، استقلال فرهنگی، استقلال سیاسی وفراهم کردن  رشد جوانان در فضای پاک کشور اسلامی مان است.

وی تصریح کرد: آن کسانی که هر روز نامه ای می دهند، مطلبی می نویسند و .. اینان فضای فرهنگی کشور را درک نکرده اند، در حالی که امروز در مرحله "نفوذ فرهنگی" قرار داریم، هنوز " تهاجم فرهنگی" را متوجه نشده اند!  گویا گوش های شان را گرفته اند و نمی خواهند متوجه شوند که ما در کشور در بحث فرهنگی مسئله داریم!.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه بحث « آتش به اختیار» باید تبیین شود، گفت: « آتش به اختیار یعنی؛( اگر دیدی دشمن تهاجمی کرده و جلوی تو ایستاده و تیراندازی می کند، باید با ابزارهای صحیح وارد عمل شوی) و این رویارویی از بحث های فرهنگی گرفته تا اعتیاد وطلاق، مصرف زدگی، عفاف و حجاب و ... است.

جنگ فرهنگی تن به تن شده است!

این کارشناس مسائل فرهنگی، گفت: الان در مرحله جنگ تن به تن در سنگرهای فرهنگی با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هستیم و همه در این زمینه مسئولیم از صدا و سیما، شوراهای عالی، دستگاه های اجرایی، دستگاه های سیاست گذار، قوه مقننه که باید قوی تر وارد عمل شوند و در این مورد غفلت نورزند.

قام مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه بر لزوم انجام کارهای پژوهشی در حوزه های فرهنگی توسط بخش پژوهش های مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: این دست کارهای فرهنگی باید در حوزه داخلی و بین المللی انجام شود. برای مثال در حوزه بین الملل در مقابله با اقدامات فرهنگی داعش در جذب نیرو از کشورهای دیگر با انجام پژوهش های متقن در معرفی چهره واقعی این گروهک تروریستی به سایر ملل، در جبهه فرهنگی با فرهنگ داعش پرور مبارزه کرد.

در مسائل فرهنگی از قوه قضاییه مطالبه داریم!

روح افزا گفت:  ما در خصوص مسائل فرهنگی از قوه قضاییه مطالبه داریم، بحمدالله قوه قضاییه با مفاسد اقتصادی و بحث های مالی با اقتدار برخورد می کند، اما فرهنگ و مسائل فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست و توجه به همین مسئله باعث صدور فرمان « آتش به اختیار» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است.

وی بی توجهی به ورود فرهنگ مبتذل وارداتی در قالب " تهاجم، جنگ فرهنگی، شبیخون فرهنگی و نفوذ فرهنگی" را  دلیل آسیب هایی اجتماعی چون طلاق، مد و پوشش، مصرف زدگی و حیا زدایی .. دانست و افزود: مردم باید در خصوص این مسائل با کارهای فرهنگی قوی و بصیرت افزا، آگاهی پیدا کنند، تذکر دادن کافی نیست!

این استاد دانشگاه ادامه داد: لذا خلاء اقدام مؤثر از سوی دستگاه های مسئول در زمینه های فرهنگی، باعث امضاء سند 2030 ، اجرائیاتش و قانون چگونگی اجرای آن از سوی دستگاه های متولی کشور با بودجه بیت المال شد به طوری که برنامه عمل بند 4 سند 2030 در حالی نوشته می شود که بحث های فرهنگی کشور چون سند تحول آموزش و پرورش، مورد غفلت قرار می گیرد.

« آتش به اختیار» به معنای هرج و مرج طلبی نیست/ مقام معظم رهبری اسوه احسن قانونمداری اند

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان مطالبه گری فرهنگی از مسئولین را « آتش به اختیار » برشمرد و گفت: این به معنی هرج و مرج طلبی، نقض قانون، رو در رو شدن افراد با یکدیگر نیست! زیرا اولین و آخرین قانون مدار از اول انقلاب تا به امروز که یک قانون را نقض نکرده بودند و نکرده اند، امام خمینی و مقام معظم رهبری هستند؛ ایشان آنقدر پابیند به قانون و شرع هستند که عملکرد شان کاملا مشخص و شفاف است.

این کارشناس مسائل فرهنگی اجتماعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور فرمان «آتش به اختیار» همه را موظف به اقدام کرده اند گفت: ایشان ولی فقیه و مرجع تقلید هستند و دستور برای اجرای دین دادند و ما هم موظفیم در این راستا به دنبال ایشان اقدام کرده و جلو برویم.

ارسال نظرات