دادستان درگز:

نقش موثر مادر، در خانواده موجب هدف قرار گرفتن در استحاله فرهنگی دشمن شده است

دادستان شهرستان درگز با اشاره به نقش موثر مادر در خانواده؛ آن را موجب هدف قرار گرفتن او در استحاله فرهنگی دشمن دانست
کد خبر: ۸۸۸۱۹۰۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در خراسان رضوي؛ اولین کارگاه مصون سازی فرهنگی همزمان با هفته ی قوه ی قضائیه با موضوع نقش زن در خانه و خانواده در حسینه ثار الله(ع) ناحیه مقاومت بسیج درگز برگزار شد.
خلیل الله برزنونی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان درگز با اشاره به نقش موثر مادر در خانواده و جامعه گفت: مادران بیشترین نقش را در فرهنگ سازی هر جامعه ای برعهده دارند و دشمن می داند که با تغییر فرهنگ مادران در جامعه می تواند فرهنگ آن جامعه را تغییر دهد چرا که فرهنگ مرد خانواده، دختر و پسر خانواده همه متاثر از فرهنگ مادر است.
وی افزود: بدیهی است به همان مقدار که مادران قادر به سازندگی خانواده ها می باشند قادر به تخریب فرهنگ خانواده و به تناسب آن فرهنگ جامعه می باشند.
برزنونی اذعان کرد: سوال اینجاست که علی رغم اینکه زن می تواند نقش موثری در خانواده و جامعه داشته باشد، کما اینکه ما در دوران دفاع مقدس نیز شاهد این نقش آفرینی بوده ایم چرا امروزه زنان ما نقشی منفعل پیدا کرده اند.
وی در ادامه برخی از عوامل انفعال زنان در جامعه را برشمرد و گفت: دشمن با استفاده از عوامل متعددی سعی در انفعال نقش زن در جامعه و به عبارت دیگر استحاله ی فرهنگی در جامعه را در برنامه خود گنجانده است، یکی از این عوامل این است که نقش زن و مادر را پست بیانگارد یعنی نقش پست انگارانه زنانه القا کردن به زنان.
دادستان شهرستان درگز افزود: دشمن می خواهد نقش مادری و نقش مادر در تربیت فرزندان را پست و بی ارزش بیانگارد، دشمن با طرح این سوال که چرا مرد بتواند در جامعه حضور فعال داشته باشد و دارای جاه و مقام باشد و زن در خانه تنها به شیر دهی کودکان مشغول باشد نقش مادری را کم رنگ نشان دهد و مادران را از آن نقش ذاتی، حقیقی و عظیم مادری که تربیت فرزندان و گرم نگه داشتن کانون خانواده است دور کند.
وی گفت: امروزه ما شاهد حضور زنان در مشاغل مختلف و حتی مشاغلی که هیچ تناسبی با جنسیت و مقام زن ندارد هستیم و این همان استحاله ی فرهنگی می باشد که غرب برای آن برنامه ریزی کرده است و با شست و شوی اذهان زنان باعث شده مادر کودک خود را در اوج نیاز به محبت مادری به مهد کودک ها بفرستد و او را از کانون گرم خانه و تربیت صحیح و دلسوزانه مادری دور کند.
برزنونی دومین مسئله را نادیده انگاشتن نماد خانواده دانست و گفت: دشمن در مقابل ازدواج و تشکیل خانواده که از مطمان ترین راه های تضمین سلامت جامعه می باشد ازدواج سفید را مطرح می کند بدان معنا که زن با ازدواج کردن سند بندگی خود را امضا می کند و مسئولیت حقوقی در مقابل همسر و فرزندان می یابد لذا با ازدواج های صرف برآرده شدن لذات جنسی و آزادانه و بدون عواطف و دلبستگی که شاهد حضور بیشتر آن در فضای مجازی هستیم سعی در نادیده انگاشتن نماد خانواده دارد.
وی در پایان یکی دیگر از برنامه های دشمن  را بی اعتنا سازی به ارزش های اخلاقی برشمرد و گفت: دشمن سعی دارد تمام مقدسات ما را و آنچه برای ما به عنوان حرمت شناخته می شود را زیر سوال ببرد، دشمن با طرح سوالاتی مبهم همچون چرایی حجاب، عفاف و اجبار برای جوان و نوجوان ما از یک سو و فریب برخی از اساتید و مربیان به عنوان روشنفکر از سوی دیگر سعی در بی اعتنایی به ارزش های اسلامی و اعتقادی و اخلاقی ما دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها