خبرهای داغ:
نمابنده ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد قزوین(ع):

مسئله جوانان و فرهنگ نیاز به رسیدگی به موقع دارد

نمابنده ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد قزوین(ع): : قلب جوان مثل زمین آماده ای است که باید از ریشه به آن رسیدگی کرد و اگر توجه نداشته باشیم ممکن است به هر سمتی کشیده شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۴۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

 

حجت الاسلام حسین عدالتی نمابنده ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد قزوین(ع) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت اشاعه فرهنگ بین نونهالان انقلاب اسلامی و اهمیت برپایی طرح هایی نظیر یاوران ولایت اظهار کرد: جامعه ما و به ویژه قشر جوان که بسیار در سرنوشت ما تاثیرگذارند در موضوع فرهنگ و دین مداری به برنامه ریزی دقیقی نیاز دارند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ها باید طوری باشد که توانایی مقابله با برنامه های تبیین شده توسط دشمن برای نفوذ فرهنگی و زیر سوال بردن فرهنگ انقلاب اسلامی را داشته باشد.

این مسئول ابراز کرد: امروز دشمن با تمام قوا در زمینه فرهنگ وارد شده و با اختصاص بودجه هنگفت سالیانه به این موضوع در پی جدا سازی جوانان از ارزش های انقلابی است.

عدالتی بیان کرد: طرح یاوران ولایت دانش آموزی چند سالی است که برگزار می گردد و با توجه به دستاورد هایش برنامه میمونی است.

وی یادآور شد: با اینکه خود دولت و دولتمردان در بحث مسائل فرهنگی مربوط به جوانان  به ویژه دانش آموزان و دانشجویان تمرکز و برنامه ریزی چندانی نکرده ولی خوشبختانه سپاه برنامه هایی نظیر همین طرح یاوران ولایت را در جوار حرم امام رضا (ع) برنامه هایی داشته و موفق عمل نموده است.

نمابنده ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد قزوین(ع) گفت: برنامه های دشمن برای ما کاملا غرض ورزانه است و همان طور که وعده الهی است نقشه های مغرضانه خنثی خواهند شد.

عدالتی تشریح کرد: همه مسئولین، مردم، نهاد ها و حتی خود جوانان باید به صورت هوشیارانه در مسئله دین مداری و فرهنگ وارد شوند، کاش دولت نیز قدم های محکم تری در این رابطه بردارد.

وی با اشاره به مسئله فضای مجازی، اینترنت و تلفن های هوشمند آنها را نوعی ضربه و سلاح دشمن دانست مگر اینکه خود جوانان با توجه باشند و کارشناسان با مشاوره خوب استفاده به جای آن را آموزش داده و معضلات فرهنگی را به حداقل برسانند، در غیر این صورت دشمنان از همین طریق فرهنگ ما را زیر سوال می برند.

این مسئول متذکر شد: ما از سپاه و بسیج نهایت قدردانی را داریم و باید توجه داشت که جوانان سرزمین ما بهترین جوانان هیتند به شرط آنکه برنامه ریزی های لازم در مسائل فرهنگی صورت گرفته و به اجرا در آید.

راهکارهایی برای پیشبرد مواضع فرهنگی

حجت الاسلام عدالتی شریبانی در ادامه این گفت و گو با ارائه راهکارهایی در موضوع فرهنگ گفت: بودجه کلانی باید صرف مسئله فرهنگ شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولین با افق بیست ساله و توجه به نیازهای مختلف قشر جوان مانند مشکلات بیکاری، معضلات فرهنگی، بیمه،  اخلاق صحیح و انسانیت باید در دستور کار قرار بگیرد.

نمابنده ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد قزوین(ع) اذعان کرد: برای رسیدن به موفقیت باید از ریشه و قبل از شکوفه دادن شروع کنیم و با آفات و سموم مقابله نماییم چرا که بعد از رسیدن میوه نمی شود کار خاصی انجام داد.

وی در خاتمه با اشاره به سخنی از امیر مومنان خاطرنشان کرد: قلب جوان مثل زمین آماده ای است که باید از ریشه به آن رسیدگی کرد و اگر توجه نداشته باشیم ممکن است به هر سمتی کشیده شود.

1005/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها