خبرهای داغ:
رئیس دامپزشکی آبیک خبرداد:

اجرای طرح توزیع رایگان سموم دامی در روستاهای آبیک

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک خبرداد: طرح توزیع رايگان سموم دامي در روستاهاي اين شهرستان در حال اجرا می باشد .
کد خبر: ۸۸۸۲۴۷۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

رئیس دامپزشکی آبیک مرتضی یعقوبی، رئیس اداره دامپزشکی آبیک در گفت وگو با خبرنگاربسیج اظهار کرد: موقعیت شهرستان آبیک به لحاظ وجود اراضی حاصلخیز و دارا بودن پتانسیل مناسب در زمینه پرورش دام بوده و حفظ این سرمایه ها از طریق پیگیری و مبارزه با بیماریهای دامی از وظایف دامپزشکی است.

وی افزود: در راستای مبارزه با بیماری مشترک و واگیردامی در فصل بهار سال ۱۳۹۶ عملیات رایگان دامپزشکی شامل مایه کوبی گله های گوسفند برای مبارزه علیه بیماری تب مالت و آبله، مایه کوبی سگ های گله و صاحب دار برای بیماری هاری ، مایه کوبی جمعیت گاوی برای بیماری تب ۳روزه، لمپی اسکین و تب برفکی و انجام تست سل و بروسلوز در جمعیت گاوی، شناسایی دام های بیمار و ارسال به کشتاربوده که انجام شده است.

یعقوبی در ادامه علام کرد: در راستای مبارزه با ناقلین بیماری هایی نظیر تب کریمه -کنگو، تب ۳روزه ، لمپی اسکین طرح توزیع رایگان سموم دامی در روستاهای این شهرستان در حال اجرا می باشد .

وی در ادامه با معرفی دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک و واگیر دامی ابراز امید واری کرد که با همکاری دستگاه های ذیربط و بهره برداران بتوان به بالاترین سطح بهداشت در جامعه دست یافت .

6001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها