خبرهای داغ:
بسیج تحلیل می کند:

قرار داد توتال یا کرسنت های دنباله دار؟

قرار دادهایی که فقط دولت مردان می دانند چه چیزی امضا شده است و با 25 سال مدت عملکردی خطری جامعه را مانند رژیم گذشته با عناوین زیبای استعماری تهدید نمی کند؟آیا منتظرکرسنت های مختلف باید بود و قوه قضاییه و مجلس هم فقط نظاره کنند؟
کد خبر: ۸۸۸۳۲۸۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، قرار دادهایی که فقط دولت مردان می دانند چه چیزی امضا شده است و با 25 سال مدت عملکردی خطری جامعه را مانند رژیم گذشته با عناوین زیبای استعماری تهدید نمی کند؟آیا منتظرکرسنت های مختلف باید بود و قوه قضاییه و مجلس هم فقط نظاره کنند؟

اکسان موبیل،داچ شل،توتال و جی پی چهار شرکت بزرگ نفتی جهان می‌باشند. شرکت توتال، در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و از ابتدای فعالیت خود، در صنعت نفت، همواره از مطرح ترین شرکت‌های نفتی جهان، محسوب شده است

شرکت نفت و گاز فرانسوی می‌باشد که در سال ۱۹۲۴ توسط ارنست مرسی‌یر تاسیس شد. این شرکت، یکی از شش کمپانی بزرگ نفتی جهان است، که تحت عنوان "سوپرمیجر"، طبقه‌بندی می‌شوند. شرکت توتال درحال‌حاضر چهارمین شرکت نفتی و هشتمین شرکت بزرگ جهان می‌باشد، که در ۳۰ کشور، دارای شعبه بوده و بیش از ۹۵٫۰۰۰ کارمند، از مجموع ۱۳۰ کشور، در آن اشتغال دارند

کمپانی توتال در تمامی حوزه‌های صنایع نفت و گاز، فعالیت می‌نماید. این شرکت فرانسوی، در زمینه اکتشاف و تولید نفت خام و گاز طبیعی و نیز تولید برق، احداث خطوط لوله، پالایش و بازار یابی نفت خام و گاز طبیعی فعالیت می‌کند

توتال همچنین طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی را تولید و به دنیا صا در می کندرا، در کارخانجات خود، در مقیاس

جاسوسی و فروش اطلاعات ایران به قطرتوسط توتال

آبان سال جاری، شرکت توتال (علیرغم هشدارهای بسیار کارشناسان و دلسوزان داخلی) توافقی را با مسئولان ذیربط ایرانی برای توسعه فاز11 پارس جنوبی به امضا رساند

سرمایه‌گذاری قریب به 5 میلیارد دلار، انتقال دانش فنی به داخل کشور برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی، بخشی از تعهدات شرکت مذکور در قبال طرف ایرانی به شمار می رفت، تعهداتی که به اعتقاد برخی کارشناسان با آمدن ترامپ تضمینی برای حصول آن ها وجود ندارد و به عبارتی احتمال شکنندگی آن دور از ذهن به نظر نمی رسد

شرکت مذکور در سال 90 رها ساختن صنعت نفت و گاز ایران و واگذاری اطلاعات پارس جنوبی به قطری‌ها و ایجاد بستری برای مبدل ساختن این شکور عربی به عنوان رقیبی جدی برای ایران در بازار ال،ان،جی جهان نمونه‌ای از بدعهدی‌های شرکت مذکور به شمار می رود .

قرارداد شرکت نفت ایران با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌­های توتال فرانسه، CNPC چین و پتروپارس ایران برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی منعقد گردید. کنسرسیومی که با سهم 50.1 درصدی شرکت توتال فرانسه و با رهبری این شرکت تشکیل شده و بناست برای توسعه میدان مشترک گازی ایران و قطر، با شریک 30 ساله خود، یعنی قطر رقابت کند. صحبت های جنابعالی در دیدار با مدیر عامل شرکت توتال فرانسه، گویای آن است که از وضعیت و روند این قرارداد مطلع هستید.

چراهایی که دولت پاسخگو نیست

در بستن قرار داد  با شرکت توتال جدای از بدعهدی های مختلف که در ایران داشته است دولت مردان  و مسئولان شرکت نفت به موارد ذیل  هرگز پاسخگو نبودند.

چرا قرارداد با شرکت های بین المللی نفتی مانند توتال بدون مناقصه برگزار شده است؟

متن قرارداد به بهانه ای از مردم مخفی می شود و با کارشناسان مشورت نمی شود پس از امضا شدن همانند برجام هزاران دلیل و بهانه بیاورند و رهبری و ملت را در اشتباهات خود شریک کنند؟

دولتی که ادعای شفافیت و دانستن حق مردم است را دارد چرا تمام قرار دادهای بزرگ و ملی را از مردم مخفی می کند اما اسراییل و اعراب مرتجع و سایر کشورها ی غربی از آن باخبرند علت نامحرمی مردم در این اتفاقات چیست؟

شرکت توتال با اورده 6میلیارد دلار برای سرمایه گذاری  در فاز 11 پارس جنوبی  طبق گفته زنگنه پس از 20 سال 12 میلیارد دلار در آمد خواهد داشت و یعنی سالانه 600میلیون دلار نصیب این شرکت فرانسوی می شود!

وقتی شرکت های داخلی توانایی راه اندازی 24 فاز را در مدت 8 سال داشته اند چرا این ظرفیت ها را برای ایجاد اشتغال به شرکت ها و مهندسان داخلی  واگذار نمی کنند؟

آیا در قرار دادهایی که فقط دولت مردان می دانند چه چیزی امضا شده است و با 25 سال مدت عملکردی خطری جامعه را مانند رژیم گذشته با عناوین زیبای استعماری تهدید نمی کند؟

ایا منتظرکرسنت های مختلف باید بود و قوه قضاییه و مجلس هم فقط نظاره کنند؟

طبق قانون داماتو سرمایه گذاری بیش از 20 میلیون دلار در صنایع نفت و گاز ایران با جریمه های سنگین و تحریم ایالات متحده مواجهه خواهد شد بر این اساس توتال در ایران تنها مدتی مشغول خواهد شد و پس از دسترسی به اطلاعات کامل مخازن نفت و گاز ایران در پارس جنوبی  فروش آن را به قطر و آمریکا و کشورهای عربی در دستور کار قرار خواهد داد و سود سرشاری را عاید خود خواهد کرد و طبق عادت همیشگی مسولان و دولت مردان ماا هم به توجیه عملکرد غلطشان خواهند پرداخت.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها