خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

معنویت یعنی اشتغال باطن به حقیقت عالم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی گفت: به طور پیوسته به یاد خدا بودن و همچنین با تفکر و تمرین و تلقین می شود به معنویت رسید.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۷۰
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

به  گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی استاد حوزه علمیه قم در کلاس اخلاق که صبح امروز(شنبه) با حضور کارکنان پایور و وظیفه در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه صاحب الامر (عج) قزوین برگزار شد اظهار کرد:مهمترین موضوع در زندگی پیامبران انسان سازی تربیت و هدایت انسان هاست؛ این بزرگواران آمده اند که انسان را از حیات حیوانی به حیات انسانی سوق دهند.

وی ادامه داد: یک حیات انسانی همه جانبه که اگر این حیات در انسان تحقق پیدا کند آنوقت استعدادهای الهی او شکوفا شده و می تواند الهی زندگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیان اینکه اساس و بنیان هر فرد در ساختار یک زندگی دینی و ولایی معنویت است گفت: در دوران دفاع مقدس این معنویت بود که جسم بسیجیان را به دنبال خود می کشاند که با یک اسلحه در مقابل دشمن تا دندان مسلح می ایستاد .

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: آن معنایی که در عالم وجود دارد فقط خداست و هر چیزی جز او فقط ظواهر و پوسته این دنیاست آدم معنوی آدمی است که حقیقت  و معنویت وجودی آن که قلب اوست متوجه خداوند شود.

وی با بیان اینکه نماز، زکات و روزه فقط وسایلی هستند برای رسیدن به خداوند گفت: معنویت یعنی اشتغال باطن به حقیقت عالم یعنی الله، و درجات معنویت یک فرد به میزان مشغولیت آن فرد به خداوند، بستگی دارد.

حسینی اراکی بیان داشت: پیامبراسلام (ص)  فرمودند:3 نوع قلب داریم یک قلبی که مشغول دنیاست و این قلب جز بلا و مصیبت سودی ندارد و قلبی که مشغول آخرت است که خداوند به ان درجات بالایی در قیامت عطا میفرماید و دل هایی که مشغول به مولی یعنی خداوند است که هم دنیا و هم عقبی و هم خدا مال انهاست.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: آدم های معنوی خاشعند هر چقدر قلب خشوع بیشتری داشته باشد در برابر خدا بیشتر احساس فقر و بیچارگی می کند و به هر میزانی که انسان معنویت پیدا میکند به همان اندازه نیز دلیر و شجاع می شود وهمین معنویت باعث شده بود که امام به امریکا می گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها