قاسمی در گفت‌وگو با فارس:

دود «ظلم بزرگ بورسیه‌ها» به چشم پیشرفت و جامعه دانشگاهی کشور می‌رود

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: دود «ظلم بزرگ بورسیه‌ها» به چشم پیشرفت و جامعه دانشگاهی کشور می‌رود.
کد خبر: ۸۸۸۳۷۳۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، هادی قاسمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه در مسئله بورسیه‌ها ظلم بزرگ به بخشی از ظرفیت نخبه کشور و توانمندی داخلی شده است، گفت: عمده دانشجویان بورسیه از نخبگان کشور هستند اما متاسفانه با یک برخورد سیاسی، جناحی،‌ غیراعتدالی و ظالمانه با آنها برخورد شد و حتما دودش در چشم پیشرفت کشور و جامعه دانشگاهی می‌رود.

وی ادامه داد: شاید در جذب چند هزار نخبه و تحصیلکرده علمی تخلفاتی هم صورت گرفته باشد که اتفاقا اگر قرار بر بررسی موضوع بورسیه‌ها باشد باید به دوره‌های قبلی آن اشاره کرد که تخلفات عمده در آن صورت گرفته است. بسیاری از مشکلات کشور نشأت گرفته از همان بورسیه‌های دولت‌های اصلاحات و سازندگی بوده است. 

قاسمی اضافه کرد: بسیاری از این مشکلات به خاطر اساتید دانشگاهی است که اعتقادی به آرمان‌ها و اصول انقلاب ندارند و الان بر مسند استادی در دانشگاه‌ها نشسته‌اند. همین اساتید خروجی استثنائات هستند که کسی با آنها برخورد نکرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ اظهار کرد: هیأت تحقیق و تفحص مجلس پس از بررسی موضوع بورسیه‌ها به تعداد انگشت‌شماری تخلفات اشاره کرد که حتما باید با آنها برخورد شود اما چند هزار نخبه علمی به خاطر سیاسی کاری در کشور معطل هستند. عاملین این ظلم بزرگ چگونه می‌توانند جواب دهند این ظلم بزرگ مانع پیشرفت کشور است.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات