خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن با شبکه‌های مجازی عفت زنان و مردان را مخدوش کرده است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمن از طریق شبکه‌های مجازی نه تنها پوشش را از زنان ما گرفته بلکه حیا و عفت زنان و مردان را هم مخدوش کرده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۰۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منیژه حکیم‌جوادی در همایش نقش عفاف و حجاب در بنیان خانواده که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و پوشش تکلیفی است که نمی‌توان آن را فردی و شخصی تلقی کرد زیرا آثار آن متوجه تمام جامعه است.

وی افزود: باید باور داشته باشیم که دین اسلام فقط با فرد کار ندارد بلکه تأکیداتش علاوه بر حوزه شخصی در مورد تمام افراد جامعه است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: یکی از معضلات جامعه کنونی این است که دختران مادران محجبه از پوشش کافی برخوردار نیستند و دلیل اصلی این تعارضات آن است که خانواده‌ها تصور می‌کنند حجاب دختران آن‌ها برعهده دولت است.

حکیم‌جوادی عنوان کرد: این در حالی است که دولت در کنار برنامه های ترویجی برای عفاف و حجاب نمی‌تواند به زور کسی را با حجاب کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: زندگی یک جامعه وابسته به حیا، عفت و پوشش بوده و راز زنده ماندن یک جامعه هم حیا است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز دشمن از طریق شبکه‌های مجازی نه تنها پوشش را از زنان ما گرفته بلکه با کمال تأسف حیا و عفت زنان و مردان را هم مخدوش کرده است.

حکیم‌جوادی خاطرنشان کرد: حیا در زن و مرد به معنای وجود شرافت در جامعه است بنابراین وقتی در یک جامعه پوشش مناسبی وجود ندارد، قطع به یقین با فقدان شرافت و غیرت در آن جامعه روبه‌رو می‌شویم.

وی یادآور شد: اسلام درصدد است زن عزیز و گرانبها باشد و مرد به او بها دهد بنابراین به مرد مکلف کرده که به زن نفقه مهریه بپردازد.

گفتنی است در پایان این مراسم از دانش‌آموز معصومه حمیدی که در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم رتبه نخست را کسب کرده است، تجلیل شد.

در استان قزوین 178 تشکل قرآنی فعال است که هشت هزار و 295 نفر قرآن‌آموز در این تشکل‌ها عضو هستند؛ همچنین 220 بانوی قزوینی حافظ کل قرآن کریم هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها