اعزام ۱۱۵ نفر از دانشجویان هجرت به اختیار دانشگاه شریف به نهبندان خراسان جنوبی

۱۱۵ نفر از دانشجویان هجرت به اختیار دانشگاه صنعتی شریف به یکی از روستاهای محروم شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی اعزام شدند.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۱۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، علی زمانی عضو شورای گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف گفت:‌ ۸۰ نفر از دانشجویان جهادی پسر و ۳۵ نفر از دانشجویان جهادی دختر دانشگاه صنعتی شریف در قالب گروه جهادی شهید وزوایی این دانشگاه سه شنبه ۲۰ تیرماه به بخش شاهکوه شهرستان نهبندان استان کرمان اعزام شدند.

 وی با بیان اینکه بخش شاهکو به عنوان یکی از محروم ترین بخش های شهرستان نهبندان از جمله مناطقی است که تعداد کمی اردوهای جهادی در آنجا برگزار شده است، افزود:‌ در این اردو دانشجویان جهادی یک باب مدرسه یک کلاسه با زیربنای ۵۰ متر مربع در روستای لخشک می سازند.

 زمانی با اشاره به اینکه در این اردو عملیات احداث چهار کانال کشاورزی به طول ۳۵۰ متر در چهار روستای بخش شاهکوه احداث می شود، افزود:‌ با توجه به هدر رفت آب در مسیر انتقال به مزارع کشاورزی احداث این کانال ها می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

 وی با بیان اینکه در این اردو دانشجویان جهادی در قالب گروههای چهار نفره در روستاهای مختلف به فعالیت های فرهنگی همچون آموزش قرآن، احکام و مسائل مذهبی می پردازند، تصریح کرد:‌ در این اردو یک برنامه آموزشی گسترده نیز ویژه داوطلبان کنکور برگزار می شود.

 عضو شورای گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف از اردوهای جهادی به عنوان یکی از مصادیق آتش به اختیار بودن دانشجویان نام برد و گفت:‌ در واقع دانشجویان آتش به اختیار باید هر کاری که دغدغه انقلاب است و توسط ارگان و مسئولی نسبت به آن بی توجهی شده است را بر اساس نیاز کشور اجرایی کنند.

 زمانی اظهار کرد:‌ممکن است که دولت به هر دلیلی به روستاها اهمیت ندهد اما وظیفه بسیج این است که به صورت آتش به اختیار رسالت خود را در خدمت رسانی به روستاها انجام دهد.

  وی با اشاره به اینکه دانشجویان آتش به اختیار می توانند در قالب اردوهای جهادی خدمات گسترده ای را در روستاها ارائه کنند، اضافه کرد:‌ امام خمینی (ره) فرمودند که مستضعفین ولی نعمتان ما هستند و کسانی که بار اصلی انقلاب به دوش آنهاست همین مردم مستضعف هستند.

 عضو شورای گروه جهادی شهید وزوایی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه منظور رهبر معظم انقلاب از فرمان آتش به اختیار کاملا واضح بود و دانشجویان انقلابی هم به خوبی منظور ایشان را متوجه شدند، گفت:‌ متاسفانه برخی از رسانه های مغرض خیلی تلاش کردند که این جریان را منحرف کنند و در واقع هدف آنها این بود که با سوء استفاده از این فرمان به تخریب جوانان انقلابی بپردازند.

 زمانی با بیان اینکه دانشجویان جهادی هیچ گاه مدعی نبوده اند که خدمات آنها در روستاها بی نقص و بدون کم و کاست بوده اند افزود: دانشجویان جهادی برای خدمت رسانی به روستاها هر چه زمان صرف کنند باز هم کم است اما واقعیت این است  که تنها کسانی که بدون هیچ چشم داشتی برای برگزاری اردوهای جهادی وقت می گذارند همین دانشجویان انقلابی هستند.

IMG22115688.jpg

IMG22140602.jpg
ارسال نظرات