خبرهای داغ:
فرمانده حوزه فاطمه الزهرا(س)سپاه ناحیه ملایر:

چادر تلاش برای حفظ هویت و اصالت ملت مسلمان ایران است

فرمانده حوزه فاطمه الزهرا(س)سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه چادر حجاب برتر است، گفت: چادر تلاش در راستای حفظ هویت و اصالت ملت مسلمان ایران است.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۰۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
چادر تلاش برای حفظ هویت و اصالت ملت مسلمان ایران است
مژگان کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر در خصوص هفته عفاف و حجاب بیان داشت: اگر چه مانتو و مانند آن در صورتی که دوخت، مدل و رنگ آن مناسب باشد و تحریک کننده نباشد و نمایان بودن صورت زن موجب جلب توجه دیگران نشود و سیمای او بدون آرایش باشد اشکالی ندارد با این حال معایبی دارد.

وی افزود: مانتو و امثال آن برجستگی‌های بدن را نمایان می سازد و این خود خلاف عفت و وقار زن است و شایسته مقام زن مسلمان نیست.

فرمانده حوزه فاطمه الزهرا(س)سپاه ناحیه ملایر با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیث معصومین (س) اظهار داشت: اصل کلی و تغییر ناپذیری وجود که زن نباید لباس محرک بپوشد در حالی که مانتو و... این ویژگی‌ها را ندارند یکی از امتیازات چادر آن است که جلوی چشم‌های آلوده را می گیرد.

وی ادامه داد: امروز اهمیت دادن بانوان به چادر و ترویج آن در جامعه، در واقع بها دادن به فرهنگ خوب نیاکان و نشانه پایبند بودن به سنت های اصیل و معقول ایرانی است.

کمالی با بیان اینکه چادر حجاب برتر است، گفت: چادر تلاش در راستای حفظ هویت و اصالت ملت مسلمان ایران است در مقابل کنار گذاشتن چادر به بهانه های مختلف روی گرداندن و پشت پا زدن به فرهنگ و هویت ملی خویش و ترویج آداب و رسوم صادراتی و بیگانه و احساس بی هویتی نسبت به گذشتگان است.

وی با اشاره به اینکه هیچ انسان عاقل و با اصالتی حاضر نیست فرهنگ نیکوی خود را حقیر و کوچک کند، افزود: انسان عاقل در برابر آداب و رسوم و لباس پوشیدن بیگانگان سر تسلیم فرود نمی آورد همانطور که بیگانگان نسبت به فرهنگ خود گر چه باطل هم باشد بسیار مقید هستند و تحت تاثیر فرهنگ‌های دیگر قرار نمی گیرد.

فرمانده حوزه فاطمه الزهرا(س)سپاه ناحیه ملایر با اشاره به انجام برنامه مختلف در این هفته گفت: پیاده روی پایگاه مهدیه، نشست بصیرتی با موضوع حجاب و عفاف در سطح پایگاه‌های تابع، برگزاری مسابقات فرهنگی بین خواهران با موضوع حجاب و عفاف، سرکشی از سالمندان و دیدار با امام جمعه و کوهپیمایی توسط خواهران بسیجی از برنامه‌های این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: تقدیر از بانوان محجبه، پخش 2 هزار تراکت و بروشور با موضوعیت عفاف و حجاب،غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا وچندین مراسم دیگر با مضوع هفته عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این حوزه در هفته عفاف و حجاب است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات