مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر تاکید کرد؛

ضرورت شناخت سیره حضرت زهرا (س) در بحث عفاف و حجاب

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر گفت: شناخت سیره حضرت زهرا(س) در بحث عفاف و حجاب امروزه یکی از مباحث ضروری برای زنان و دختران جامعه ماست.
کد خبر: ۸۸۸۶۸۴۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا چهکندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: بهترین الگوی جامعه ما برای عفاف و حجاب، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند ولی متأسفانه ما هنوز درک درستی نسبت به حیای فاطمی پیدا نکرده‌ایم.

وی افزود: شناخت سیره حضرت زهرای مرضیه(س) در بحث عفاف و حجاب امروزه یکی از مباحث ضروری برای زنان و دختران جامعه ماست و لازم است اندیشمندان ما چارچوب حیا را تبیین کنند به عنوان مثال اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) حتی در برابر یک مرد نابینا هم حجاب و عفاف خود را حفظ می‌کنند خیلی مهم است و باید برای بانوان تشریح و تبیین شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر ادامه داد: نکته مهم اینجاست که حضرت زهرای مرضیه(س) در مورد آن مرد نابینا می‌فرمایند که شمه بویایی او سالم است و بوی بدن من را می‌فهمد، لذا می‌بینیم حیای آن حضرت تا چه اندازه است که حتی حاضر نیست بوی بدنش به یک مرد نابینا برسد..

چهکندی تصریح کرد: شما این را مقایسه کنید با شرایطی که امروزه برخی بانوان دارند که با آرایش‌ها و عطرهای آن‌چنانی در کوچه و بازار قدم می‌زنند در صورتی که در روایات ما آمده است اگر زنی عطر بزند و از خانه بیرون بیاید تا وقتی که برمی‌گردد خدا و ملائکه او را لعن می‌کنند و این حساسیت‌ها به خاطر مفسده‌هایی است که در جامعه به وجود می‌آید و بنیان خانواده‌ها را متزلزل می‌کند.

وی به اشتغال بانوان در بیرون از خانه اشاره کرد و گفت: وقتی پیامبر اسلام(ص) کارها را تقسیم کردند و کار بیرون خانه را به عهده حضرت علی علیه السلام و کارهای داخل خانه را به عهده حضرت زهرا(س) گذاشتند، آن حضرت خوشحال شدند و لذا ما مخالف کار بانوان در بیرون از خانه نیستیم اما باید سؤال کرد که چه کاری و چه شغلی؟

چهکندی تصریح کرد: کاری که زن انتخاب می‌کند نباید با روحیات زنانگی در تضاد باشد چرا که کار بیرون از خانه برای زن شخصیتی به وجود نمی‌آورد،.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) که از بر عهده گرفتن کار داخل خانه خوشحال می‌شوند وقتی لازم است در دفاع از امیرالمؤمنین(ع) قیام کنند، به صحنه می‌آیند و خطبه می‌خوانند اما این در زمانی اتفاق می‌افتد که ضرورت ایجاب می‌کند و لذا نوع شغلی که زن در بیرون از خانه می‌خواهد انجام دهد بسیار مهم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر خاطرنشان کرد: آن چه که امروزه همه ما را متأثر می‌کند این است که در دوره جاهلیت، دختران را زنده به گور می‌کردند اما در زمان مدرنیته و عصر جدید هم روح زن را از او می‌گیرند و زنی که خداوند او را با این عظمت خلق کرده است و حضرت مهدی(عج) می‌فرمایند الگوی من مادرم حضرت فاطمه(س) است آن وقت امروزه در برخی اماکن باید به عروسک خیمه شب بازی برخی افراد در محل کار تبدیل شود.

چهکندی اظهار داشت: دغدغه زن در کار خانه و مادری برای فرزندان، متناسب با روحیه زنانگی است و لذا خود بانوان باید شخصیت خود را حفظ کنند و ارزش واقعی خویش را بشناسند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها