خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین تبیین کرد:

اهم فعالیت های دانشجویان طی اردوهای جهادی دوره تابستان

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین اهم فعالیت های دانشجویان طی اردوهای جهادی دوره تابستان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۸۸۱۴۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست خبری مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با موضوع تشریح اردوهای جهادی دانشجویی در قزوین، در ساختمان بسیج ناحیه  دانشجویی برگزار گردید.

مهدی برزگر، مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: 1800 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه های استان قزوین در قالب 32 گروه جهادی تابستان سال جاری به مناطق محروم استان از جمله الموت شرقی و غربی، طارم، آوج، آبگرم و ضیا آباد در مراحل مختلف اعزام می گردند.

وی ادامه داد: اولین گروه از جهادگران ما از 9 مرداد ماه به مناطق مورد نظر اعزام می شوند و تا پایان شهریور ماه ادامه می یابد، لذا پنچ دوره 10 روزه برگزار خواهد گردید.

برزگر با تفکیک میزان و تخصص گروه های اعزامی گفت: سه گروه متخصص از دانشگاه علوم پزشکی در حوزه پیشگیری و درمان با تخصص هایی چون دندان پزشک، پزشک عمومی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، مامایی و پرستاری در این اردو شرکت می کنند، هم چنین از چند تن از پزشکان و متخصصان در سطح استان دعوت شده است تا در این دوره ها یاریگر ما باشند.

وی ابراز کرد: دوازده گروه فرهنگی آماده اند تا خدمات آموزشی و فرهنگی خود را در مناطق محروم ارائه دهند، عمده فعالیت آنها در برگزاری جشنواره ها و برنامه های ورزشی و فرهنگی مانند یادواره شهدای آن منطقه یا روستا، دیدار با عالمان و جانبازان، برگزاری جشنواره های سنتی می باشد.

 دو گروه در حوزه اقتصاد مقاومتی که عمده فعالیت آنها برگزاری کلاس های آموزشی در بحث کشاورزی و مهندسی است تغییر فرهنگ آبیاری از سنتی به قطره ای را آموزش می دهند، فرهنگسازی مشاغل خانگی و تشویق خانم های خانه دار به این فعالیت ها ، تشویق جوانان برای ورود به بازار کار دیگر فعالیت گروه های جهادی می باشد.

این مسئول تبیین کرد: اعطای وام قرض الحسنه کشاورزی در بحث پرورش قارچ، مرغ، شتر مرغ، تخم بلدرچین و انواع ترشی و سبزیجات از فعالیت های گروه اقتصاد مقاومتی ما است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین ابراز کرد: 15 گروه باقیمانده که عمدتا از دانشگاه های آزاد، دانشگاه های غیر انتفاعی استان و دانشگاه امام خمینی (ره) می باشند در رشته های مهندسی آب و خاک، عمران، الکترونیک، کشاورزی برای ساخت غسالخانه، بازسازی و نوسازی مدارس و مساجد و آبرسانی به روستاهای محروم به کار گیری خواهند شد.

چگونگی فعالیت در اردوی جهادی:

مهدی برزگر در ادامه این نشست با توضیح این نکته که پیش از نوروز 96 بسیاری از مناطق محروم شناسایی شده اند و با برنامه ریزی کارهای جهادی پیش میروند ادامه داد: با کمک کمیته عمران و اداره بهداشت و درمان مناطق به معنای واقعی محروم را شناسایی نمودیم.

وی ابراز کرد: اردوهای جهادی تنها ویژه دانشجویان نیست و سایر اقشار بسیج می توانند پا به پای ما در این طرح شرکت نمایند.

وی اضافه کرد: جهاد سازندگی نیز محدود به طرح های سازندگی نیست، این فعالیت در حوزه های بهداشتی، کشاورزی، الکترونیک و تربیتی در سطح دانشجویی و دانش آموزی برگزار می گردد.

این مسئول یادآور شد: برخی از دانشجویان که واقعا در موضوع خاصی خبره نیستند می توانند در کلاس های آموزشی همیار معلم باشند و فعالیت آنها را تکمیل نمایند.

گفتنی است، به منظور ارائه خدمات بهتر فرهنگی از تعدادی از دانشجویان در رشته های روانشناسی و جامعه شناسی برای اصلاح امور اجتماعی، مشاوره های ازدواج و خانواده دعوت به همکاری شده است.

در اردوی جهادی پزشکی چه می گذرد؟

برزگر ابراز کرد: گروه بانوان ما با نام شکوفه سیب در این دوره فعالیت می کنند، نام گروه آقایان جهادگران بدون مرز است و گروهی دیگر که آقایان و خانم ها در کنار هم فعالیت می نمایند خادمان مهدی هستند، گروه آخر فارق التحصیلانند که هم اکنون مدرک نظام پزشکی دارند.

وی در خصوص خدمان ویژه دندانپزشکی در این دوره ها توضیح داد: جرم گیری، عصب کشی، پر کردن دندادن و حتی کاشت و ایمپلنت در این دوره ها صورت می گیرد.

برزگر یادآور شد: به این علت که حمل یونیت در این مناطق سخت و گاهی غیر ممکن است با یکی از مخترعان در زمینه مهندسی پزشکی آقای مهندس سعیدی یونیتی طراحی و ساخته شده است که علاوه بر تمام قابلیت های یونیت با دو چمدان قابل حمل می باشد، این دستگاه با یک بطری آب می توان ساکشن کند و با یک موتور مولد برق می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

این مسئول علاوه بر اشاره به کمک های مالی دکتر مهرام و آقای زینالو یادآور شد: مهمترین دستاورد این دوره ها برای دانشجویان، تربیت آنها در تراز انقلاب، ایجاد حس خدمت رسانی در آنها و مدیران تلاشگر برای آینده می باشد.

هدف این طرح آن است که عدالت اجتماعی را در حد توان خود برقرار نماییم و با این کار حس مسئولیت را در بین مسئولان که عهده دار واقعی این مسئولیت هستند تقویت نماییم.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها