خبرهای داغ:

حذف قوانین زنان، بحران غرب را گریبانگیر جامعه می کند

مینو اصلانی با بیان اینکه حذف قوانینی که پشتوانه عمیق عقلانی و عرفی دارد می تواند جامعه ما را دچار بحرانی کند که امروزه غرب دچار آن شده است، اظهارداشت: حذف این قوانین باعث از هم پاشیده شدن شیرازه خانواده خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۸۵۰۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، این روزها خبرهایی مبنی بر تلاش برخی از افراد برای تغییر قوانین بالادستی در حوزه زنان به گوش می رسد از جمله اینکه "فیروزه رضازاده صابر" با توجه به سمت دبیری در کارگروه اشتغال و کارآفرینی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری اقدام به سوء استفاده از ظرفیت این معاونت در راستای تغییر قوانین بالادستی در حوزه زنان کرده است.

وی در پیشنهادات خود در خصوص مواردی که بایستی از قانون حذف گردد محورهایی را گفته که یکی از مهم ترین آنها « حذف اجازه شوهر برای خروج از کشور- قانون گذرنامه- است!.

در همین راستا از بهارستان خبر می رسد، چند نماینده زن اصلاح طلب مجلس، طرحی 2 فوریتی را به مجلس ارائه کرده اند که در پی آن، حق شوهر مبنی بر اجازه خروج زن (از خانه و کشور) کان لم یکن می شود!

وی با اشاره به اینکه حذف قوانینی که پشتوانه عمیق عقلانی، شرعی و عرفی دارد می تواند جامعه ما را دچار بحرانی کند که امروزه غرب دچار آن شده است، اظهارداشت: حذف این قوانین باعث از هم پاشیده شدن شیرازه خانواده خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مدافعان این دست طرح های فمینیستی – سکولاری که دایعه دفاع از زن و حقوق آن را دارند به یک نمونه از عدم اجازه خروج شوهر به زن در حوزه ورزش برای حذف این قانون  استناد می کنند، گفت: این در حالی که این زن و شوهر با هم اختلاف داشته اند و ما سالیانه شاهد سفر علمی و ورزشی .. زنان نخبه  به اقصی نقاط جهان با بدرقه شکوهمند همسران شان هستیم.

اصلانی قوانینی چون « اجازه شوهر برای خروج زن از کشور » را قوانینی دانست که به تحکیم بنیان خانواده و حفظ چهارچوب نظام خانواده کمک می کند و خاطرنشان کرد: وجود این قوانین باعث خواهد شد که اعضای خانواده فردی تصمیم نگیرند، بلکه برای سفرهای شان، زندگی شان، تحصیل شان .. و هر آنچه که یک پای آن بحث خانواده است، جمعی تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به ریاست مرد بر خانواده گفت: حضرت علی علیه السلام می فرمایند که اگر دو نفر به سفر می روند، یکی از آنها ریاست این سفر را برعهده بگیرد تا در موقع بحران ها وحدتی داشته باشند؛ از این رو حفظ ریاست خانواده و مدیریت زن در این نهاد بسیار مهم است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه وقتی ما چنین قوانینی را در مجموع  قوانین مصوب کشورمان داریم  که حذف اینها باعث از هم پاشیدن شیرازه خانواده می شود، افزود: منظور از  شیرازه خانواده این است که اهل خانواده در جریان تصمیمات خانواده باشد ، شوهر در جریان تصمیم همسرش برای خروج از کشور برای ادامه تحصیل و ... باشد در این صورت است که این اطمینان حاصل می شود یک نظم و نسقی در خانواده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی زن پایبند این اصول باشد مرد خانواده هم دارای نظم و انضباط در می شود و به اخود اجازه نمی دهد هر کاری را  فردی تصمیم بگیرد.

اصلانی با انتقاد بر افرادی که این قوانین را برای 40 سال پیش  می دانند! تصریح کرد: این قوانین برای 1400 سال پیش و برای اسلام در راستای تحکیم بنیان خانواده است و در واقع  یک جریان سکولاریستی در کشور سعی دارد به اسم حمایت از زنان  و حمایت از حقوق زن شاکله خانواده را از هم می پاشاند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد:  این جریان فمینیستی - سکولار هیچ گاه در کشور ما موفق نخواهد بود چرا که مردم خانواده محور ما اجازه نمی دهند که قوانینی که چهارچوب خانواده را مستحکم می کند مورد هجمه و خدشه سنگین آنها قرار بگیرد .

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توقع می رود که به رسالت تاریخی خود عمل کنند و وقتی چنین طرح هایی وارد خانه ملت می شود آن را با بررسی کارشناسانه و همه جانبه با رعایت اصول و ضوابط عقلانیت، شرع و عرف مورد توجه و تصمیم سازی قرار دهند؛ مخصوصا اینکه  پشت صحنه نفوذ این جریانات فمینیستی – سکولار با دقت نظر بیشتری بررسی کنند.

اصلانی در پایان این گفت وگو در پاسخ به سؤال خبرنگار طنین یاس مبنی بر اینکه آیا در خانواده شما تصمیم گیری ها برای سفرهای شما به خارج از کشور با اجازه همسر صورت می گیرد، گفت: قطعا این طور است و همسر من در هنگام بدرقه یک بار در داخل خانه و حتی یک بار هم در فرودگاه بنده را از زیر قرآن با دعای خیر رد می کنند و این نشان دهنده همدلی، همزبانی شکوهمندی در خانواده است. 

ارسال نظرات