خبرهای داغ:

معرفی مدرسه تابستانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

مدرسه تابستانی یکی از برنامه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است که سالانه به منظور مطالعه عمیق پیرامون یکی از مسائل چالش برانگیز در حوزه آکادمی در دانشگاه ها و مدارس پژوهشی و یا دانش افزایی و ارتقای مهارتی دانشجویان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۵۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مدرسه تابستانی یکی از برنامه های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است که سالانه به منظور مطالعه عمیق پیرامون یکی از مسائل چالش برانگیز در حوزه آکادمی در دانشگاه ها و مدارس پژوهشی و یا دانش افزایی و ارتقای مهارتی دانشجویان برگزار می شود.

مدرسه های تابستانی یک فرصت است تا دانشگاه ها اندکی از امور آموزشی و پژوهشی متعارف فاصله بگیرند و تا اندازه ای به شراکت در مناقشه های علمی روز مشغول شوند.

یکی از مهمترین اهداف مدرسه تابستانه این است که حوزه دانش را از محدوده دانشگاه فراتر می ­برد و آن را به دایره ای از نخبگان غیر دانشگاهی نیز گسترش می دهد.

در همین راستا مرکز تحقیقات دانشجویی دانشکده­ پزشکی با هدف ارتقاء سطح علمی دانشجویان و پرکردن خلاء های آموزشی در حیطه پژوهش با شیوه ای نوین و منطبق با دانشگاه های به روز دنیا، اقدام به برگزاری مدرسه تابستانی پژوهشی کرده است.

مهم ترین اصل در این دوره، کارگروهی می باشد. لذا ۸۴ نفر ظرفیت ثبت نامی به تیم های ۷ نفره تقسیم می شوند و تحت سرپرستی یک لیدر که به مطالب پژوهشی آگاهی کافی دارد، در کارگاههای تدوین شده شرکت می کنند و در هر روز جلساتی تحت عنوان هم اندیشی بین اعضای هر گروه برگزار می شود تا اطلاعات خود را با هم گروهی های خود با اشتراک بگذارند و البته سوالات احتمالی خود را از سرگروه خود بپرسند.

از ویژگی های بارز اولین دوره مدرسه تابستانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، برگزاری برنامه های متنوع ایجاد ایده و ابتکار است که می توان به ژورنال کلاب های متنوع، TED Talk کلاب، برنامه های ویژه با موضوع افسردگی، کارگاه گفتگو پیرامون مشکلات موجود در آینده ی رشته های علوم پزشکی و ... اشاره کرد.

بیش از ۳۰ نفر از اساتید هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی برگزارکننده کارگاه های تئوری و عملی می باشند که به تفکیک به توضیح ۳ عنوان از آنها می پردازیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها