خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ابراز کرد:

امام صادق(ع) دانشگاه امام باقر(ع) را گسترش داد

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ابراز کرد: فعالیت مهم امام صادق (علیه السلام) گسترش دانشگاهی بود که امام باقر (علیه السلام) آنرا بنا نهاده بودند.
کد خبر: ۸۸۸۹۳۰۴
|
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

حجت الاسلام رضا کاظم لو مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن عرض تسلیت به مناسبت  فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)در خصوص جایگاه و تاثیرگزاری امام صادق (علیه السلام) در شکل گیری نهضت تشییع و نامگذاری ایشان به عنوان رییس مذهب اظهار کرد: فعالیت مهم امام صادق (علیه السلام) گسترش دانشگاهی بود که امام باقر (علیه السلام) آنرا بنا نهاده بودند. ایشان پس از پدر بزرگواشان امام باقر (علیه السلام) اقدام به تربیت شاگردان بسیار تاثیرگذاری در جهت گسترش و تبیین اسلام و بخصوص مذهب شیعه در این دانشگاه کردند.

کاظم لو ادامه داد: در میان شاگردان امام صادق ( علیه السلام) افرادی همچون ابوحنیفه و مالکی به دلیل متامع دنیایی و مادی از صف شاگردان و یاران حضرت خارج شده و به دشمنان و مخالفین حضرت پیوستند، اما با این حال هیچگاه نیز حاضر به انکار فضایل اخلاقی و علم امام نشدند.

 وی افزود: گسترش علم و دانش و همچنین معرفت بخشیدن از عوامل ترویج و گسترش دین و پایداری در دین است، که امروزه دین در گرو شناخت و معرفت به خداست و امام صادق (علیه السلام) خود به این مهم عمل کرده و آن را برای مبلغین دین در دنیای امروز به ودیعه گذاشته اند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین تصریح کرد: علت نامگذاری ایشان به عنوان رییس مذهب تشیع همین ترویج و گسترش دین و معرفت و خداشناسی است ، اگر چه رییس مذهب پیامبر گرامی اسلام (صلوات الله علیه) و امام علی (علیه السلام) هستند اما اقدامات و تلاش امام صادق (علیه السلام) برای بقای دین از اهمیت ویژه ای در این زمینه برخوردار است.

کاظم لو درخصوص فضایل شخصی امام و شرایط زمانی که ایشان در آن امامت می کردند، ابراز کرد: زمانی که همه ی شرایط برای کار فرهنگی و تبلیغ دینی محیا باشد نه تنها سخت نیست بلکه کاملا سهل و آسان خواهد بود، اما شرایطی که امام صادق (علیه السلام) در آن بودند به واسطه ی امامت حتی زندگیشان هم در خطر بود اما ایشان بدون توجه به تحدیدات و خطرات اعم از شکنجه ها و دشمنان قسم خورده شان شروع به تبلیغ و تربیت شاگرد کردند و در این میان هم از نظر علمی و حتی دادرسی به مظلومان از پا ننشستند.

 وی در پایان اضافه کرد: دستگیری ائمه  و بخصوص امام صادق ( علیه السلام) از مظلومین و فقرا به گونه ای بود که حاضر نبودند به کس دیگری بسپارند و خودشان به دیدار و دستگیری از آنها میرفتند. مومنان و مسلمانان نیز باید از این سیره ی معصومین درس گرفته و طبق گفته امام صادق (علیه السلام) که فرمودند "شیعیان ما باید گل ما باشند و مایه ی افتخار ما و نه باعث ننگ و خاری ما شوند" عمل کنند.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها