خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات عینی است!

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات عینی است!
کد خبر: ۸۸۹۰۲۲۵
|
۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

علی نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز اظهار کرد: در احکام الهی بخش عمده فرائض و واجبات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر می شود. واجبات در فقه و اصول به چند بخش تقسیم می شوند که برخی از این واجبات عینی هستند به این معنا که همه باید به آن عمل کنند، برخی دیگر از واجبات کفایی هستند که اگر چند تن انجامشان دهند از دیگران ساقط می شود.

نظری افزود: در فروع دین بسیاری از واجبات همانند نماز و امر به معروف و نهی از منکر عینی هستند و هر فرد مکلف ملزم به انجام آن است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "تذکر لسانی بدهید و بگذرید و منتظر نتیجه و اثرگذاری نباشید" حداقل اقدامی که در این زمینه انجام می دهیم تذکر لسانی باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین کرد: فرائض و واجبات دینی به قوام امربه معروف و نهی از منکر است و دلایل بسیاری دارد برای مثال برخی در انجام نماز کاهل اند و می گویند "نماز را قبول داریم" ولی در انجام آن کاهل اند، امر به معروف و نهی از منکر هم همینطور است که بعضی توجه به وجوب آن ندارند. البته گاهی انجام گناه اعم از حرام خواری سبب دور شدن و غافل شدن از واجبات می شود.

وی در جهت تقویت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: بخشی از امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حکومت است و در فصل 8 از قانون اساسی که دستورالعمل اجرایی آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اجرای اصل قانون توسط حکومت و مجریان اعم از رییس جمهور و دولت است. همچنین باید توجه داشت این واجب نیز همانند دیگر واجبات تکلیف شرعی است و ترک آن باعث عذاب اخروی خواهد شد و همه افراد جامعه سعی در انجام آن داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: حاکمان و حکومت ملزم به حمایت و تشویق مجریان و فعالان این عرصه باشند که بی تفاوتی نسبت به این موضوع تبعاتی را هم به دنبال خواهد داشت.

1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها