خبرهای داغ:
مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه قزوین:

600بسیجی در قزوین تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین گفت: از ابتدای سال 95 تا کنون 600 نفر بسیجی از طریق معاونت بسیج سازندگی این ناحیه، تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۸۹۰۷۵۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

وی گفت: بسیج سازندگی به مرور زمان و به دلیل افزایش توانایی و مهارت فردی اعضا، وارد مباحث عمرانی شد و سعی بر محرومیت‌زدایی از چهره روستاهای مناطق محروم کرد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین گفت: این ناحیه در سال گذشته به عنوان ناحیه نمونه و برتر سازندگی و همچنین در بحث اقتصاد مقاومتی قطب نمونه استانی شد و بالطبع تمام فعالیت‌های این حوزه در بحث نهضت سوادآموزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، صنایع تبدیلی، اقتصاد مقاومتی، سازماندهی گروه‌های جهادی و ماهیت تخصصی آن‌ها و غیره تحت تأثیر این امر بوده است.

مظفری افزود: در بحث اردوهای جهادی، آموزش اقتصاد مقاومتی تعریف شد و در همین راستا نوع کشت، دام، شناسایی خانواده‌های محروم جهت برداشت محصول همزمان با این اردوها، تهیه بسته‌های حمایتی و توزیع در بین خانواد‌ه‌های محروم و همچنین برگزاری مراسمات خاص مذهبی در ایام خاص سال به همکاری دهیاران و بخشداران صورت گرفت.

این مسؤول عنوان کرد: مهم‌ترین عنوان که در بحث بسیج سازندگی تعریف شده، بحث اردوهای جهادی هفت روزه است که طبق تجربه سنوات گذشته همزمان با فصل تابستان آغاز می‌شود و در این زمینه جلساتی با دستگاه‌های مربوط از جمله کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی، اداراه آب و برق و غیره برگزار می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین تصریح کرد: در اجرای طرح سوادآموزی، طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان آموزش و پرورش و بسیج سازندگی منعقد و به نواحی استان‌ها ابلاغ شده است، مربیان نهضت سوادآموزی از سوی بسیج سازندگی سپاه آموزش دیده و به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

مظفری اذعان کرد: از ابتدای سال 95 تا کنون 600 نفر بسیجی از طریق معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین، تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند و از این لحاظ نخستین معاونت استان قزوین در جذب و آموزش افراد و ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای در استان هستیم.

وی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ملی، تسهیلاتی به بسیجیان و در رأس آن‌ها به بسیجیان فعال پرداخت می‌شود که اعتبارات مربوط به تسهیلات، از سوی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تأمین می‌شود.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کنند، مشروط به این که پیشرفت خوبی در امور داشته باشند مبالغ بیشتری نسبت به سقف تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مظفری ادامه داد: میزان اعتبارات از سه میلیون تا 30 میلیون تومان و در پروژه‌های بزرگ‌تر از 50 میلیون تا 300 میلیون تومان است.

1008/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها