خبرهای داغ:

نقش محوری بانوان درتحقق اهداف هلال احمر/ ضرورت توانمندسازی زنان

در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان جمعیت هلال احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بر اهمیت نقش محوری بانوان در آمادگی خانواده در برابر حوادث و سوانح تاکید شد.
کد خبر: ۸۸۹۱۲۷۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

به گزارش «بسیج زنان کشور»؛ به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بانوان در نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر از آغاز تشکیل این نهضت گفت: در ابتدا، فعالیت های این نهضت بیشتر در حوزه ارائه خدمات پرستاری به مصدومان جنگی بود اما به تدریج این فعالیت ها گسترش پیدا کرد و فعالیت های بشردوستانه و صلح جویانه با محوریت حضور زنان به منظور کاهش آلام بشری و توسعه صلح و دوستی میان ملل و نهایتا پاسخ به سوانح و حوادث؛ به خدمات و فعالیت های نهضت افزوده شد.

نقش موثر زنان در بهبود شاخص های سلامت خانوار

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه امروز یکی از مهمترین ماموریت های جمعیت هلال احمر؛ مدیریت بحران و پاسخ به سوانح است، خاطرنشان کرد: تجربه ما در داخل کشور نشان می دهد که نقش بانوان در پاسخ به حوادث و سوانح و آمادگی در برابر بحران ها بسیار حائز اهمیت است.

ضیائی با اشاره به اینکه توفیقات فراوانی که طی سه سال اخیر در حوزه سلامت خانوار حاصل شده، نتیجه اجرای طرح بهورز در وزارت بهداشت و درمان است، تاکید کرد: براساس طرح بهورز که بانوان آموزش دیده، سایر بانوان را آموزش می دهند، شاخص های سلامت خانوار، بهبود چشمگیری یافته است. همچنین امروز در ادبیات بشردوستانه، مدیریت بحران و موضوع آمادگی در برابر سوانح و بحران ها نیز نقش زنان خانوار بسیار مهم و محوری است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اعضای جمعیت هلال احمر را چه در سطح داخلی و چه در سطح بیرونی، بانوان جوان و داوطلب، تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: هلال احمر این آمادگی را دارد که در تمام عرصه ها به بانوان فرصت حضور بدهد و آمادگی بانوان را حفظ کند چرا که بانوان در تحقق اهداف جمعیت هلال احمر نقش محوری دارد.

اهمیت تفاهم نامه همکاری مشترک

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این نشست با اذعان به اینکه مقدمات امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان جمعیت هلال احمر و این معاونت از مدت ها پیش فراهم شده است، گفت: امروز و در آستانه دهه کرامت توفیق امضای این تفاهم نامه که برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است، به دست آمده است.

وی با اشاره به ظرفیت هایی که در هر دو نهاد هلال احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وجود دارد به ویژه اعضای جوان و داوطلب هلال احمر و همچنین ظرفیت زنان کشور که جمعیتی حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون نفر را شامل می شود، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت های به وجود آمده و تحقق اهدافی که در این تفاهم نامه، پیش بینی شده است، بتوانیم گام های بلندی در توانمندسازی زنان در موضوع آمادگی در برابر بحران ها، پاسخ به سوانح و حوادث و کاهش آلام بشری، برداریم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری به اجرای برنامه و طرحی در دولت دوازدهم با عنوان «توانمند سازی تمامی زنان»، خاطرنشان کرد: اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک با هلال احمر می تواند زمینه های توانمندسازی تمامی بانوان کشور را فراهم کند.

ارسال نظرات