خبرهای داغ:
یکم تا سوم شهریور ماه امسال؛

استان سمنان میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان از یکم تا سوم شهریور ماه امسال میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری است.
کد خبر: ۸۸۹۱۴۶۱
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، «مریم سلمانیان» امروز و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رويداد گردشگري سفره ايراني امسال و با حضور استان‌هاي منطقه چهار شامل سمنان، خراسان رضوي، خراسان شمالي، خراسان جنوبي در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره غذاهاي محلي استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، جنوبی و شمالی معرفی می‌شود و برگزيدگان بخش غذاي اين رويداد گردشگري به ليست غذاهاي رستوران و مراكز پذيرايي كشور افزوده مي‌شوند.

سلمانيان افزود: برگزاري مسابقه انتخاب پيش غذا و دسر و دمنوش برتر محلي و برپايي غرفه‌هاي ارائه غذاهاي سنتي استان و صنايع دستي مرتبط با سفره ايراني نيز از ديگر بخش هاي اين رويداد است.

وي برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رويداد عنوان كرد.

سلمانیان گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفي غذاهاي بومي مهجور مانده يا در حال فراموشي، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از ديگر اهداف برگزاری این رويداد است.

وی افزود: بخش‌های اصلی جشنواره سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری شامل بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی و بخش مسابقه است.

وی گفت: در بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی، مراکز عرضه غذا ، با عرضه غذاهای سنتی و بومی به بازدید کنندگان به معرفی این گونه از غذاها می پردازند و در بخش مسابقه غذاهای سنتی و بومی ، هراستان سه غذا، سه پیش غذا، سه دسر و سه دم نوش را برای بخش مسابقه معرفی می‌کند وآشپزها و مراکز تهیه غذا ، غذاهای خود را برای شرکت در مسابقه در معرض داوری از نگاه مردم وکمیته داوران قرار می‌دهند .

سلمانیان افزود: انتخاب بهترین آشپز ، بهترین رستوران هریک از استان‌های شرکت کننده و بهترین مرکز عرضه غذای استان از جمله بخش‌های این جشنواره است و در پایان جشنواره با رای گیری از مردم و نظر داوران در هر استان یک غذا ، یک پیش غذا و یک دسر ویک دم نوش به عنوان شاخص ترین انتخاب و اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها